Jaké auto z Německa místo Škody Octavia?

Je to Toyota Avensis, Honda Accord, Ford Mondeo nebo Mazda 6?

Pokud koupíte Škodu Octavii v dobrém stavu a s dobrou motorizací, tak Vám bude dlouho sloužit, to je pravda pravdoucí.

První otázka u Škody Octavie je věčná… copak je dobrá motorizace?

Využití vnitřního prostoru, součet celkových provozních nákladů je na přijatelné úrovni, díly seženete všude, některé jsou za nízké ceny jiné jsou specifické a jsou zase dražší, ale to mají všechny auta.

Co některým může vadit je jejich rozšíření v Česku, tudíž jakákoliv snaha o individualitu je pasé, odhlučnění především v TDI by mohlo být na lepší úrovni. V České republice je to snad nejrozšířenější firemní auto, takže po 4 letech provozu vypadají některé Octavie tak, jako z Německa za 10 let. Tím, že jsou nejrozšířenější v ČR, tak jsou často bourané či jinak poupravené…navíc riziko vykradení či celková krádež vozu je extrémní.

Jenže co se dá pořídit v zahraničí místo Škody octavie např. do 230 tisíc korun?

Co takhle zvolit nějakého japonského výrobce?

Toyota Avensis z dovozu?

Psát o Toyotě Avensis např. od roku 2007, kdy došlo k mírnému faceliftu, který se pozná především umístění blinkrů ve zpětném zrcátku, že jsou to spolehlivé auta je nošení dříví do lesa. Především benzínové motory vynikají naprostou spolehlivostí, jen je třeba vhodně vybrat.

Montovaly se 1.6, které dle mého názoru jsou na takový vůz slabé a ani spotřeba nebude bůhví jaká výhra. Názor mujdovoz.cz je, jděte do 1.8 nebo 2.0i, ty hledejte. Zlí jazykové tvrdí, že 1.8 občas trápí zvýšená spotřeba oleje např. 0.2 až 0.3 dl na 1000km. Což je ve srovnání s mnohými „moderními“ motory pořád přijatelná míra.

Své by o tom mohl povykládat můj známý, který si koupil předváděcí vůz od jistého dealera a nyní má najeto 50 tis.km a má spotřebu oleje 1litr na 1200km a vše je dle výrobce v pořádku….

Dvoulitry jsou jednoznačná volba z důvodu dynamiky, spotřeby, rozvody pohání řetěz, takže pokud nebudou zlobit lambda sondy, je vyhráno. S dvoulitrem jsem jezdil asi půl roku, jede krásně, spotřeba při normálním stylu do 7,5 litrů a v porovnání s diesely Vás nečeká nějaká „bonusovka“ v podobě vadných vstřikovačů, dvouhmot  a jiných dieselových „radostí“.

Honda Accord z dovozu?

Tohle auto je pro všechny lidi, hledající kvalitu, více sportovní radosti při řízení, než jaké můžete najít u Avensise. Řeč je o Hondě Accord s označením 7G.

Sedan od Hondy je krásné auta, byť chápu, že pro zákazníka, který původně uvažoval o Octavii to může být výlet na měsíc, ale pojďme se na Hondu Accord podívat v detailu.

Osobně bych volil vozidla od roku 2006, kdy stejně jako Avensis o rok později prodělala facelift, přibyla bezpečnostní výbava, barevné odstíny atd.

Diesel u Hondy?

Honda patřila, patří a asi patřit bude k výrobcům, kteří prostě motory umí. Neměli nějakou dobu svůj diesel, který by přímo sami navrhli. Jenže pak to přišlo… a motor 2,2 CDTi byl motor made in HONDA a to doslova a do písmene s délkou vývoje kolem 8 let. Je to držák, materiály jsou udělány na výdrž, jedinou hrozbou tohoto motoru mohou být při vyšších nájezdech vstřikovače. Rozvody jsou poháněné řetězem.

Z benzínu 2.4 je jasnou volbou. Pro ty co nikam nespěchají, tak i základní dvoulitr může být fajn, ale 2.4 není o moc žíznivější a prostě líp jede. K benzínům co se spolehlivosti týče není co vytknout, prostě fungují.

Honda accord ve verzi combi pro některé vypadá jako „pohřebák“, nicméně je to o vkusu. A upřímně, umí Vaše Octavia z roku 2006 zavřít sama zavazadlový prostor? Neumí…., tak Honda umí.

 Vozů, kterými můžeme nahradit Škodu Octavii při výběru je více

 

Tak například  Ford Mondeo nebo Mazda 6, což je hlavně ve spojení s benzínovými motory a po faceliftu skvělé auto. Výběr takových aut je o odvaze, o odvaze chtít se lišit.

Každé ojeté auto má svá pro a proti, nicméně kategorie kolem 200 tisíc Kč nabízí mnohem více, než jen Škodu Octavia nebo VW passat.

Chápu lidi, kteří jezdili VW, pak Octavií, tak že časem příjdou na chuť něco ve svém vozovém parku změnit a japonské vozy mohou být velice dobrý tip.

 

Samozřejmě vozy jako Audi, BMW nebo Mercedes s Volvem mohou být také dobrými pomocníky, nicméně je třeba počítat se staršími vozy v dané cenové relaci a tenhle fakt je pro mnoho zájemců o jiný vůz neakceptovatelný. Důvody jsou nám neznámé, zkrátka a dobře co člověk, to originál a asi to tak má být.

Mohlo by vás zajímat