Problémy u oblíbených ojetých aut
Problémy jsou u ojetých aut na téměř denním pořádku. Jde jen o to, jaké auto máte, odkud je a jak se o něj kdo stará. Jenže občas se stane, že se i u velice oblíbených ojetých aut stane závada, kterou opravdu nikdo nečekal. Často je to i nesprávným používáním auta, což lidé velice často podceňují. Pojďme si ukázat pár problémových aut a typů, kterým je fajn se vyhnout a nebo s nějakými náklady na údržbu do budoucna počítat. Některé závady u aut se objeví i u opravdu nízkých nájezdů kilometrů.
TDI a jeho problémy?
3.0 TDI motory jsou velice oblíbené, ale mají některé problémy o kterých by bylo fajn vědět. 3.0 TDI s označením CRT se mohou přidřít. Sám jsem motor s označením CRT měl a nikdy jsem s ním neměl problém. Až na „klasiku“, jako je voda mezi válci. S tímhle motorem zkrátka musíte jezdit delší trasy a opravdu nemá rád „couračky“ po městě. Proč? Protože může dojít k selhání olejového čerpadla, které nepošle dostatečné množství oleje do motoru a motor se „potká“ na klice. Proč se tohle děje? Je to kvůli emisím, kvůli Euro 6. Čerpadlo se proměnně tlakuje a občas může dojít k selhání.
Problémy s 2.0 TDI 147 KW?

Tenhle motor je ve všech novějších koncernových autech. Jenže! Tenhle motor se ukazuje, že má často abnormální spotřebu oleje i při relativně nízkých nájezdech aut. A moje otázka je. Co takové auto bude dělat při vyšším nájezdu kilometrů?
Problémy u ojetých aut s DPF
DPF je filtr pevný částic, který jednoduše zachycuje „saze“ z výfukového systému. Jenže aby tohle mohl dělat, musí mít k tomu podmínky. A opět. Pokud jezdíte pravidelně jen po městě a neustále dochází k regeneraci DPF filtru, kterou majitel auta bude často přerušovat, vypínáním motoru, tak bude docházet k navýšení množství oleje v motorovém prostoru. Tím se olej naředí naftou a to není dobré. Jaký to má dopad? Olej degraduje a dochází k negativnímu ovlivnění jeho mazacích vlastností. Nový DPF filtr se cenově pohybuje od 80 000 Kč až do 150 000 Kč. A pokud si myslíte, že je to jen u Prémiovek, tak není. Ano, dají se pořídit i druhovýroby, ale já bych se jim osobně vyhnul. A pokusil bych se zachránit DPF filtr jeho vyčištěním, což stojí kolem 6 000 Kč.
Problémy u ojetých aut s automatickými převodovkami – daň za pohodlí
Totéž platí pro automatické převodovky. DSG automat nejsou úplně spolehlivé skříně a musíte počítat s tím, že u auta s vyššími nájezdy a zanedbanou údržbou mohou vyžadovat investici cca kolem 50 000 Kč za mechatroniku a nebo řídící jednotku automatu. Ale může dojít i k celkové repasi a nejen u DSG. Takový Ford ví o svých automatech také své, v tom negativním světle.

Lidé se například obávají CVT automatů u Toyoty nebo Subaru, ale zase na druhou stranu tahle auta s těmito převodovkami fungují. Existují i línější, ale spolehlivější automatické převodovky a hydrodynamickým měničem.
Nerozbitné auto neexistuje
Nevíte jak z toho ven? Je nutné přijmout jednu pravdu. Každé auto má něco a je nutné brát tuhle skutečnost v potaz. Nerozbitné auto NIKDO zatím nevyrobil, byť japonští výrobci se tomu hodně přibližují. Pokud chci výkonné auto s automatem, tak musím mít na takové auto peníze nejen na pořízení, ale i na údržbu. Je to snadné.
Chcete dovést dobré auto z Německa?
Kontaktujte nás.
Těšíme se na spolupráci.
Jiří & Alex