Dovoz BMW X5?

Pro některé lidi je BMW X5 nádhera kloubící výhody SUV a osobního auta. Mimo jiné vyšší posed za volantem, pohon 4X4, dynamičnost mnichovského výrobce, perfektní zpracování a výborný podvozek, jen je otázka…. stačí to ke štěstí normálního zájemce o tento ojetý vůz? Tyto vozy v době svého nového prodeje stály asi tolik co menší rodinný dům někde na odlehlém venkově a s tím je třeba počítat i při údržbě.

Dovoz BMW X5 od roku 2000 až 2006 označení E53.

Tato varianta vzbuzuje veliký ohlas, neboť ceny ojetých vozů padly na své „dno“ a jsou dostupné pro širokou veřejnost. Nejoblíbenější varianta 3.0d v automatu, ale právě převodovka může potrápit a ne jednoho majitele s opravami finančně zruinovat…špatná zpráva je, že manuální převodovky na tom nejsou o mnoho lépe, neboť spojky odcházejí dost rychle. Všeobecně, bych se téhle generaci vyhnul obloukem, ale je to čistě můj názor. Nicméně budou vánoce a zázraky se občas dějí a může nějaký německý důchodce svou X5 prodávat, pak ano.

Tyto vozy navíc najedou často astronomické porce kilometrů a nebo tahají přívěsy. Jeden příklad za všechny… Tohle auto je z roku 2005, je opravdu po prvním majiteli, má manuální převodovku a vše bylo na autě řádně servisováno. Cena? 5 tis euro! Vypadá hezky , že ? Nájezd 470 tis.km!!! Kolik podobných aut v Čr je dle fotek v podobném stavu….,ale kolik jich má opravdu najeto 470 tis.km????

U zadních „vrat“ u kufru a na spodní části dveří se může objevit velmi často i koroze.  Ten kdo chce s X5 jezdit do terénu, tak ať to raději nedělá, jak říkají Němci…“X5 nemá v lese co pohledávat“ 🙂

Dovoz BMW X5 od roku 2006 až 2013 označení E70

Je mocnější, než předchůdce, přitom působí štíhleji a má o 20 centimetrů uvnitř více prostoru. 6 stupňový automat a od června roku 2010 má stupňů 8. Navíc jsou zde i varianty se 7 sedadly. Je to prostě již modernější auto opět s nejoblíbenější motorizací 3.0d, od roku 2008 má jíž elektronický pohon 4X4 Xdrive.  Tenhle model X5 je již vydařenější, než první předchůdce a to výrazně.

Nicméně jsou věci, které umí potrápit všeobecně: brzdy, což je dané váhou auta a mnohdy nelogickým sportovním stylem majitele. Zadní stabilizátory, občas pozlobí i nastavení světlometů a servo není vždy úplně těsné, prostě jsou zde „maličkosti“, které byste u „prémiovky“ nečekali. Ale pokud X5, tak min. tuto řadu a novější.

Závěr k dovozu BMW X5?

Tohle auto je náročnější na údržbu…má více oleje, větší pneumatiky, krátka vše, navíc všeobecně některé kusy BMW X5 již mají svá léta slávy za sebou. To že auto v Německu stojí např. 3 až 5 tisíc euro, tak má svůj důvod a jen čeká na „kafku“, která jej koupí a pak se z auta stane „černá díra“ na opravy. Situaci na českém trhu s ojetými auty nebudu ani komentovat 🙂

BMW X5 trpí na úniky oleje, u E53 v benzínových verzích rády odcházejí mimo jiné i lambdasondy. Jako bonus někteří majitelé X5 přestavují na LPG, aby ušetřili na PHM. Nicméně pak peníze vrátí za servis, takže kde je ta úspora?

Pokud X5, tak novější model a pokud starší, tak nehledět na cenu, ale stav auta. Ale tato stará pravda platí nejen u BMW X5, nýbrž u všech ojetých aut. S BMW X5 si kupujete „lístek“ do vyšší společnosti, tak na ni musíte mít peníze, jinak místo údivu od sousedů jim budete jen pro legraci :-).

Mohlo by vás zajímat