Diesel, benzín?

Jak snadno může 5,5 litrů nafty na 100 km vyjít i na 100 tis. Kč na opravách. Hledáním odpovědi na otázku, zda-li si má někdo koupit benzín nebo diesel bych asi strávil mnoho času a stejně bychom nic nevyřešili, poněvadž jak zastánci dieselu tak benzínu mají svou pravdu. Nebudu zde řešit ekologii, kulturu chodu motoru, ani kroutící moment, který turbodiesely bezesporu mají. Nicméně zkusme se na tuto problematiku podívat úplně z jiného pohledu. Věřím, že tento pohled bude pro všechny přínosný…

Každý kdo dnes uvažuje o pořízení auta pro sebe nebo pro rodinu…jak přemýšlí?

V prvé řadě si stanoví rozpočet pro pořízení auta. Tento krok je logický, někteří si vůz pořídí z rodinných úspor, někdo se nechce držet při zemi a říká si, když už, tak už a na auto si i půjčí. Proč ne, když jsou podmínky zajímavé a Vy víte, že těch pár desítek tisíc navíc Vám zaručí individuální, vysněný vůz v lepším stavu a lepší výbavě.

Co se děje potom?

Otevřete si pár inzertních portálů, možná i pár soukromých inzercí a postupně si své „tipy“ obvoláte. Třeba si o volným víkendu zajedete podívat do regionálního „úžasného autocentra“, kde Vám auto ukáží, vše okomentují, ukáží Vám minimálně 10 certifikátu o původu, bezdlužnosti a já nevím co všechno, jen proto, aby Vám dokázali, že tohle je to pravé auto pro vás. Cena, která je za čelním sklem platí samozřejmě při pořízení na úvěr, pokud chcete platit v hotovosti, tak je cena min.o 50 tis.Kč někde jinde, ale kdo by to řešil, že…? Pokud na tento trik naletíte, a euforie z nového auta upadne, tak si svou chybu uvědomíte až za 3 týdny doma, což je už pozdě. Tady si všimněte jedné zajímavé věci. Spousta aut na inzertních serverech z autobazarů má uvedenou pořizovací cenu jen při koupi na úvěr, poněvadž je nižší. Tuto nižší cenu zákazník chce a potřebuje jí vidět, tak proč bychom mu ji nedali…?

A tady se dostáváme k naší základní otázce… Myslíte si, že se Vás někdo zeptá na to o jakou motorizaci máte zájem?

Jestli chcete diesel nebo benzín popř. alternativní pohon např. LPG. A když už ano, tak má předem připravené odpovědi na vaše otázky, takže je vlastně zbytečné se na cokoliv ptát… Nicméně..uvedu jeden příklad za všechny a možná se v něm poznáte… Moje kamarádka nechtěla absolvovat den na cestách do Holandska pro své nové auto a říkala si, že na netu viděla v jednom autocentru pěknou 508 HDI a zeptala se mně jestli bych se s ní zašel na auto podívat. Proč ne? Dorazili jsme do autocentra. Všude hrála hudba, auto stálo nachystané, prodejce byl profík, příjemný, vysmátý přesně takový ten styl alá „ Mc Donald“ . Ukazoval nám, kde má auto motor, kufr, volant.., prý to má i tempovat což je naprosto úžasné…a o tempomatu mluvil ještě 5 minut, poněvadž ho má v autě taky… Dali jsme si testovací jízdu, nutno podotknout, že auto jelo opravdu pěkně, jen mě u jízdy zarazil přístup prodejce k autu, neboť naprosto studený dieselový motor vytáčel, jako by to byla motorka. Rád bych to auto viděl po pár testovacích jízdách takovým stylem….a lituju posledního zájemce, který ho koupí. Jediné co jsme pořád slyšeli byla naprostá spolehlivost těchto nových dieselů, jejich krásná spotřeba…“jen se podívejte máme na pal.počítači 6,2L“ a to jedeme svižně. Ano spotřeba je hezká. Ale to je tak vše. Vzhledem k faktu, že auto mělo na tachometru kolem 170 000 Km. a mělo sloužit na krátké popojíždění do práce 20 km tam a zpět + maximálně někam o víkendu, tak to byla celkem nevhodná motorizace, ale prodejce využití auta vůbec nezajímalo a tvrdil nám, že se této motorizace nemáme bát, že v dnešní době už výrobce ví, jak na to. Mimochodem tento vůz již měl tzv. FAP filtr o kterém nám vůbec neřekl. Jedná se o filtr pevných částic, který v případě zanesení stojí nemalé peníze. Jinými slovy chci říct to, že kdybych tam nebyl, tak neznalá kamarádka by už měla doma pěkné dieselové auto, které nepotřebuje, neboť moc nenajezdí. Stačil by jí benzínový motor, který bude mít větší spotřebu i o 2 litry, nicméně nemusí mít obavy z budoucnosti a následných drahých oprav. Jen si spočítejte 4 vstřikovače na 2,0 HDI + FaP filtr a dříve nebo později dvouhmota na spojku. Můj odhad za tuto opravu je kolem 70 000Kč + práce.

POZNALI JSTE SE V TOMTO PŘÍBĚHU? SPOČÍTEJTE SI DOBŘE I NÁSLEDNÉ OPRAVY V PŘÍPADĚ PORUCHY MOTORU A NEBERTE V POTAZ JEN SPOTŘEBU, NEBOŤ 5,5 L NAFTY NA 100 JE MNOHDY VÍCE NEŽ 8 L BENZÍNU NA 100 KM.

Mohlo by vás zajímat