Audi A4 (typové označení B8)

Rok výroby 2007-2015

Tento vůz je v Německu a nejen v Německu velice oblíbený , ať je využíván pro korporátní klientelu jako manažerský vůz a nebo pro soukromé účely „prostých občanů“ jako druhé auto do rodiny. Je to velice poptávaný vůz a mnozí klienti, kteří hledají s mujdovoz.cz Audi A4 kolem roku výroby 2009-2012 se velice často diví tomu, že 1 den auto je k dispozici a za dva dny už v nabídce není.

Není to bez důvodu – je to vysoce kvalitně zpracované auto, navíc jako by s přibývajícím věkem „dozrává“ Neboť v žebříčcích spolehlivosti je na tom velice dobře.

Pojďme se na Ingolstadský klenot podívat

Audi A4 je auto mnoha tváří co se výbavy týče. Z výroby se dal vůz různě nakonfigurovat, proto je mnohdy těžké odhadnout cenu, pokud nám někdo napíše, že chce A4 do 300 tisíc Kč, tak pak dolaďujeme s klientem detaily výbavy.

Tomuto autu nejsou cizí asistenty, pohon všech kol quattro, automatické převodoky , ať už Multitronic nebo tiptronic, ale o tom později. Koncem roku 2011 byl k dispozici facelift, nicméně nutno podotknout, že dané změny si všimne jen opravdový fanda značky.

Audi A4 této generace umí jezdit velice svižně a zároveň i komfortně. Jak se kdysi říkalo… Audiňácká tupá nedotáčivost …, tak u toho modelu na ni můžete zapomenout. Pokud na daný vůz použijete správné obutí se správnou šířkou pneu, zažijete jízdu, která se blíží BMW 3 a zároveň komfort blížící se Mercedesu třídy C.

Jaký motor?

Tady se v Audi opravdu vyřádili, neboť výkonově začínají benzinové motory s výkonem 120PS až po 450 Koní u vrcholové verze S4 s 8 válcovým motorem. Tento vrcholový model je k dispozici pouze ve verzi combi, označované u audi avant.

Většina zájemců cca 70% o Audi A4, zvolila přece jen volbu s úspornými motory TDI, ale zde bych upozornil na jednu podstatnou věc. Vyhněte se náchylné automatické převodovce Multitronic. Během dlouhodobého testu , který udělal Autobild, tato převodovka nepřežila 100 000kilometrový test a musela být vyměněna za novou.

 

Pro všechny, kteří neví do jakých vozů se multitronic montoval, pomůžeme.

 

Je to vždy u pohonu předních kol. Verze quattro, tudíž s pohonem všech kol mají označení převodovky tiptronic a ty jsou „vychytanější“ , umožňuje i nastavení převodovky do režimu sport nebo nabízí i sekvenční řazení.

Co se tiptronicu týče, je jistě spolehlivější, než multitronic, nicméně i tady bych okamžitě po nákupu vozu doporučil výměnu oleje a filtru v automatické převodovce a poté maximálně co 60 tisíc kilometrů výměny opakovat. Vyhnete se tak následné drahé opravě ať už to budou lamely a nebo hydroměnič.

Co Vás může u A4 rozlobit?

Je to spotřeba oleje u motorů 1,8 TFSi, může se stát, že auto po nějaké době nejde nastartovat, za což může hlavně slabá baterie. LED světla občas bývají netěsné a dostává se do nich vlhkost a u chladičů může docházet k úniku náplně vlivem, netěsnících spon u hadic, což může mít za následek přehřátí motoru a pokud tohle majitel ignoruje, tak jeho následné zničení.  Dobrá volba je 2.0 TFSI, což je motor mající hodně síly, při slušném ježdění dobrou spotřebu kolem 7 litrů na sto. Každý benzínový motor mající výkon nad 130 koní má dvě koncovky výfuku na obou stranách zádě Audi.

Co někoho může také nepříjemně překvapit je fakt, že řízení i řazení je poněkud tužší, nicméně vše je o zvyku a pořád je A4 slabý odvar, pokud porovnáme řazení u BMW3.

Audi A4 i přes to všechno je vůz, který lze pro koupi doporučit, dodržujte pár pravidel. Měňte pravidelně motorový olej, na nějaký long life, zapomeňte a měňte jej v půlce intervalu. Nepodtáčejte motory TFSI a měňte co 60 tisíc km olej v automatický převodovkách. Poté Vám Audi A4 vrátí Vaši péči v podobě bezproblémového provozu. V zahraničí nejsou vyjímkou vozy, které mají najeto i více než 270 tis.km Ano čtete správně i 6 let staré auto má často tyto kilometry na „budíku“ a věřte, že byste to u většiny těchto aut nikdy neřekli.

Mohlo by vás zajímat