Jak říkají Němci….“Opel Astra? Proti tomu nemůžu nic říct….“

Opel Astra s označením J je zástupce nižší střední třídy, stejně jako Volkswagen Golf, který je jeho několikaletý hlavní soupeř. Vždyť už v devadesátých letech vzpomeňme na věčnou rivalitu Golfu II GTi a Opel Kadett GSI, ale to jsem odbočil.

Astra J, která se vyráběla od roku 2009 a je v porovnání s golfem trošku při těle – 4,2 metrů hatchback a 4,7 m dlouhé kombi , není zrovna typický zástupce kompaktního segmentu. Nicméně musíme si uvědomit, že pro Opel je Astra klíčový model a výrobce si nemohl dovolit nic riskovat, když Astru uváděl na trh.

Co v kostce říci o Astře, která se v Německu v bazarech dlouho neohřeje…

Proč by taky měla?  Astra má dobré benzínové motory, ať už 1,4  s Turbem nebo 1,6. U silnější varianty občas docházelo k cukání, což Opel prvně často řešil přehráním softwaru jednotky a pak se přišlo na to, že možnou příčinou je EGR ventil. U benzinových turbomotorů si musí nový majitel zvyknout na „díru“ ve výkonu, neboť turbo na sebe nechá chvíli čekat. Podvozek je standartně neutrální a ničím záludným nikoho za volantem nepřekvapí.

Co se německých STK týče, tak uvádějí, že často jim na prohlídku přijedou vozy se slabšími zadními brzdami, sem tam úniky oleje, ale upřímně… úniky oleje jsou častým problémem Opelů všeobecně.  Pokud nefunguje klimatizace , tak nejčastější příčinou je netěsný kondenzátor a přes ten uniká chladící médium.

Zapomeňte na staré Oply…

Ano u antikorozní ochrany tomu tak opravdu je. Konečně se naučili i v Opelu používat antikorozní úpravy a funguje jim to skvěle. Celkové zpracování auta je na velice dobré úrovni, sedadla v předu jsou velice komfortní a příjemně tuhá. Párkrát jsme s Astrou jel a musím říci, že jsou velice příjemná, navíc auto je dobře odhlučněné.

Co to tady hučí?

Co může způsobit potenciální problémy je 6.stupňová mechanická převodovka, která může občas vykazovat předčasné opotřebení. Ale opět, je to vždy o individuálním posouzení auta, prostě jak převodovka hučí, tak buď chtít slevu a nebo rovnou odejít.

Jaký motor u Opelu Atra zvolit?

Určitě se doporučuje všeobecně vyhnout 1.3 CDTi – prostě je to špatně, odchází Turba, EGR ventily. Pokud chcete naftu, tak dvoulitr je jasná volba. A je úplně jedno, že se jedná o auto z dovozu.

Z benzínů je v NĚMECKU HODNĚ V NABÍDCE 1,6 turbo a to je opravdu hezká jízda… 1,4 s turbem stačí také,ale větší benzín je prostě svižnější. Nedoporučuji příliš základní motorizace bez turba. Proč? Prostě je astra těžká a nijak se základními atmosférickými motory nejede, ale pokud to nikomu nevadí tak proč ne. Jen pozor při předjíždění, aby Vám kilometrový rovný úsek stačil…

Opel Astra v Německu nabízí nepřeberné množství prvků výbavy, je na zváženou, zdali kdejakou serepetičku v interiéru opravdu budete potřebovat.

Opel Astra J je poměrem cena vs. Výkon velice zajímavá varianta, pokud se mladá rodina rozhoduje, jaký vybere nový rodinný vůz. Asi to nebude „kočkolap“, ale k tomu slouží jistě jiné vozy  a nikoliv Opel Astra.

Kdo je konkurentem Opelu Astra s motorem 1,4 turbo?

Jednoznačně Volkswagen Golf od roku 2011 s 1,4 TSI s výkonem 160 PS, ford Focus od roku 2013 s 1.0 EcoBoost motorem s výkonem 125 PS, ale také Mazda 3 2.0 DISI s výkonem 150 PS.

Mohlo by vás zajímat