Fiat 124 Spider

Fiat 124 Spider? K čemu máte takové auto? Však to bude tvrdá a díký malému motoru nezábavná věc na 4 kolech. Je to přesně naopak!

Fiat v roce 2016 oživil legendu Fiat 124 Spider . Motor s dvěmi váčkovými hřídelmi, motor o objemu 1.4 s turbem a výkon 104 KW. Příjde Vám to málo? Není! V případě Spideru 124 je tento výkon plně dostatečný, neboť díky jeho váze, neboť Spider váží 1050 Kg a především díky rozložení váhy si s ním opravdu užijete spoustu zábavy.

Motor je uložený podélně za přední nápravou, tudíž se zde můžeme těšit na téměř ideální rozložení váhy 50/50. Navíc, tenhle motor je starý dobrý motor, bez moderních „nesmyslů“ Má dokonce nepřímé vstřikování, tudíž je opravdu vhodný pro krátké trasy.

Podívejte se na dřívější dovoz Fiatu Spider v době „Korony“

Dokáže být roadster i komfortní? Fiat 124 Spider dokáže, že ano. Podle mého je komfortnější, než jeho japonské dvojče Mazda MX5. Pokud chcete opravdu blbnout na cestách a neustále driftovat, pak doporučuji spíše verzi ABARTH. Tahle verze má především samosvorný diferenciál. Otázkou je, k čemu vám to v reálu opravdu bude?

FIAT 124 Spider z Japonska?

Konstrukční základ je od Mazdy a vychází z modelu MX-5. Mazda MX-5 je legenda. Ale, FIAT je totéž v bledě modrém, jen Fiat není takový mainstrem. Na rozdíl od Mazdy má libivější design ( ano je to záležitost osobního vkusu). Příjde mě, že Italové si v detailech karoserie dali více záležet. Navíc je zde i mírně lepší kvalita materiálu v interiéru. Fiat nabízí určitě více komfortu pro DAILY ježdění.

Díky čemu je s ním jízda radost?

FIAT spider je neskutečně lehké auto. Nemá elektrickou pevnou střechu. Vše ovládáte hezky ručně a manuálně. Takže v případě projížďky a náhlého deště je otevření střechy opravdu dílem okamžiku. Tipuji tak 4 vteřiny. Je to klasický roadstar tzn. Motor v předu, zadní pohon kol. Můžete jej mít buďto s manuální 6 stupňovou „starší“ mazďáckou převodovkou typu NC. J eto dobře? Je to zkrátka fungující starší mazďácká převodovka. A nebo můžete  mít FIAT s dvouspojkovým automatem. Verze FIAT 124 SPIDER ABARTH je vždy jen s dvouspojkovým automatem. Což je možná škoda, ale je to tak.

Stačí do Fiatu motor 1.4 Turbo?

Ano, bohatě. Pokud motor držíte nad 3 tisíci otáček, budete spokojeni. Což, je určitě níže, než u Mazdy. Mazdu musíte více točit . Fiat je v tomhle přátelštější. Střed otáček Vám bude plně vyhovovat . Turbo hezky foukne a nemusíte motor opravdu točit do bezvědomí.

Hledáte legraci a zábavu za volantem? A nemyslím tím to, že budete jezdit po okreskách 170 km/h. Bavím se o tom, že po každém nastartování auta se Vám vyloudí úsměv na tváři. Pokud hledáte tohle, tak 124 SPIDER je pro Vás jasná volba!

Hledáte krásného Fiata spider? Zavolejte nám nebo napište a rádi s jeho pořízením pomůžeme.

Těšíme se na spolupráci

Jiří & Alex

Mohlo by vás zajímat