Je Volkswagen Touareg nejlepším autem?

Volkswagen Touareg je opravdové DAS AUTO! Pro lidi, kteří využijí jeho schopnosti.

Vždy jsem měl auta dovezená z Německa. Vždy jsem s každým autem, které jsem vlastnil ročně najel přes 90 000 KM. Například, článek zde: hybrid Toyota Prius a nebo video Citroen C5 2.0 HDI, tak vždy to byla spolehlivá auta, která mě NIKDY nezklamala!

Jenže s Touaregem to bylo jiné….

Volkswagen Touareg s 600 000 KM s jasnou historií

Svého Touarega jsem si dovezl v roce 2017 z Německa. Jedná se o model 3.0 TDI 180 KW bez Adblue, bez vzduchu. Tady nabízím nezávislý pohled na Touarega. Výbava? Kožená sedadla, natáčecí bixenony, navigace, čtyř zónová klimatizace, 4X vyhřívaná sedadla, výklopné tažné zařízení na 3 500 KG! Perfektní odhlučnění a pohodlí při cestování je samozřejmostí, přece jen jako nové auto stálo kolem 2 mil. Kč!

Touareg s 600 000 KM? No A?

Ano, můj Volkswagen Touareg z roku 2012 má najeto 600 000 KM a všichni, kdo jej vidí nebo v něm jeli tipují, že auto má najeto kolem 200 000 KM maximálně. Auto mě nikdy nezklamalo! Jen jednou se pokazil alternátor v 520 000 KM a musel při dovozu auta z Německa využít služeb své pojišťovny. Naštěstí jsem měl repatriaci, takže pohoda. 🙂 . Ale to bylo vše! Každá cesta do Německa pro auta s klienty znamenala bezpečný a spolehlivý návrat domů!

Jaká je spolehlivost Touarega?

Podle mě je vše o údržbě a pokud koupíte, již vadné auto z fabriky, tak vám nepomůže ani, když budete číst autu pohádky na dobrou noc. Můj Touareg je evidentně kvalitní auto a já jsem se o svého „Turču“ vždy staral. Neznám problémy s turbem, vstřikovači apod. Vždy jsem při studeném autě jel opatrně, aby se pěkně v klidu zahřálo apod. Na autě jsou např. původní ramena, čepy, ložiska!!!

Olej v motoru šel „ven“ po max, 15 000 Km, spíše kolem 13. Motorový olej 5W30Shell dle specifikace VW.

Olej v převodovce jsem měnil v Ostravské specializované firmě každých 60 000 KM. Společně s převodovkou se vždy! dělal i olej v diferenciálech.

Do nafty jsem každou druhou nádrž přidával i aditiva VIF. (nedělám zde nikomu reklamu, ale asi to všechno kolem údržby má něco do sebe u 🙂 )

Náklady na údržbu Volkswagena Touarega?

Za celou dobu se na autě dělaly:

350 000 KM Rozvody, všechny tlumiče a pružiny, čištění DPF filtru. Brzdy originál vydržely neskutečných 140 000 KM! Neboť s autem jsme jezdil po dálnicích a téměř vůbec razantně nebrzdil, tedy pokud není potřeba :-). Neoriginální brzdy počítejte životnost tak kolem 80 – 90 tisíc.  Ano, údržba je mírně dražší, než na „normální auta“ . Jedná se o tank na 4 kolech s pohonem 4X4. Ale s tím už člověk musí počítat, pokud si pořizuje podobné SUV. Na autě ani po 600 000KM a 10 letech provozu, jedná se o vůz z roku 2012 není koroze, nejsou zde úniky oleje z motoru, převodovky, diferenciálu. Výsledek vidíte na videu :-).

Spotřeba?

Není problém jet za 7 litrů nafty! Bez legrace. Není problém jet za 13, pokud jedete jako psychopat. Upřímně? Mě s tím autem ani nebaví jezdit rychle, neboť je to těžká velká věc, která nemusí nikomu nic dokazovat a mě už vůbec ne. Potřebujete zrychlit? Jen mírně šlápnete na plynový pedál a děje se peklo 🙂 . Dlouhodobou průměrnou spotřebu mám nyní 8,2 L za 7 000 KM. Dálnice, okresky, město.  Takže za mě supr a co by za tuhle hodnotu dala kdejaká moderní „suv“ s udýchaným maloobjemovým motorem.

Volkswagen Touareg je prozatím nejlepší, nejpříjemnější a nejspolehlivější auto, které jsem kdy měl. Pod tohle se kdykoliv podepíšu!!!

Hledáte dovoz podobného dříče? Kontaktujte mě a dovoz z Německa zařídíme. Těším se na spolupráci. J&J

Mohlo by vás zajímat