Volkswagen Multivan legenda, opravdu?

Volkswagen Multivan T5 – legenda s legendárními poruchami

Volkswagen Multivan T5 je často poptávané auto pro dovoz z Německa. Konkrétně modely T5. Proč? Protože to jsou univerzální auta pro rodinu, podnikání a ve verzi Multivan a jiných, kromě Transportéru je i relativní ticho pro cestování a nabízí relativně spolehlivou techniku od VW.

Proč relitivně spolehlivou techniku?

Protože i Volkswagen měl se svými modely T5 z ostudy kabát a co opravdu nepochopím, že se na své zákazníky doslova vykašlali. Ano firma Volkswagen věděla o problémech, které tyhle auta měly a nijak to neřešila, zkrátka čekali, až se to nějak přežene. Tomu říkám pro zákaznický přístup.

Volkswagen Multivan T5 a motorizace

Především motory u T5 jsou problém a uznejte sami, že motor pro jízdu celkem potřebujete.

Čemu se vyhnětě obloukem? 2.5 Tdi – problémy s kvalitou materiálu motoru, turba, vstřiky, spodky motoru. Museli byste koupit auto o které se jeho první majitel moc hezky staral, čekal až se zahřeje a pak mu až „nakládal“. A to NIKDO z jeho majitelů nedělal. Dáte za auto 1,5 milionu a více a nebudete na něco čekat, že? Výsledkem jsou doslova „padlé“ motory. Repas motoru počítejte mezi 70 – 100 Tis.kč a nebo koupíte někde z vrakoviště to samé v bledě modrém.

Dalším problémem je 2.0 Tdi BITURBO s 132 KW – problémy opět s totální destrukcí motorů jsou také legendární. Tady je to vlivem EGR, neboť jsou v motoru díky dvojitému přeplňování vysoké tlaky a teploty a motor je zkátká nedává a umře.

Na mobile.de popř. autoscout.de je hodně aut s padlýma motorama v těchto verzích a nikdo je nespravuje, proč? Protože to stejně nemá cenu…problém se objeví znovu.

Jaký motor do T5 vybrat? U faceliftovaných verzích vsaďte na „jistotu“, ačkoliv jistého není nic. Vybral bych model s 103 KW. Ano, papírově tenhle výkon není nic moc, ale je to vyzkoušená motorizace, která se k danému typu auta úplně v pohodě hodí. S autem stejně nebudete závodit, po dálnici Vám to 140 KM/H a více pojede taky a s velikou pravděpodobností se vyhnete častým a fatalním opravám.

Podívejte se zde, jakého krásného Multivana jsme s klientem dovezli. Auto po prvním majiteli, mělo najeto něco přes 170 TKM a vypadalo opravdu hezky. Cena? Vyšší než u 2.5 TDI nebo 2.0 TDI Biturbo, ale vyšší cena zde znamená úsporu a jistotu dojetí z rodinných cest.

Takhle vypadá dovoz aut s Mujdovoz.

Jiří Janíček

Mohlo by vás zajímat