Vlastní zkušenost s Hybridem z Německa

17.6.2017 / 396 / Blog
Sdílej na Facebooku
Sdílej na Twitteru
Sdílej na Pinterestu
Sdílej na Google Plus

Hybrid je fajn

Musím se přiznat… spletl jsem se.  V čem jsme se mýlil? Patřil jsem do skupiny lidí, kteří tvrdili, že Hybridy jsou auta, které jsou dobré tak pro pana Flinstouna, protože to nemůže vůbec jet, je to atypické a celkově divné auto.

Ano, byl jsem negativní na něco, co jsem neznal a věděl jsem kulové, jak to funguje. Navíc i známí co se kolem aut pohybují říkali, že pokud se na tomto autě něco pokazí, tak se někdo nemusí taky skoro doplatit a hlavně to vůbec nejede. Vše je jinak…

 Toyota Prius druhé generace – Bravo toyotě

V minulosti jsme pár priusů z Německa dovezli, nicméně nijak jsem tomuto autu nevěnoval nikdy pozornost, až do chvíle, než jsem si jej sám koupil. Ano já, který se v autech orientuji, baví mě, jezdím německou limuzínou, tak mám Priuse.

Mýtus číslo 1: Hybrid vůbec nepojede

Jen se usmívám, když tohle píšu, neboť jsem si vzpomněl na výraz klučiny s šiltem dozadu, když jsem stal na křižovatce v Ostravě a dojel mě ve svém postarším BMW tuzingařského původu, kterých je v ČR hromada.  Při zelené jsem sešlápl nohu na podlahu a myslím si, že klučina v BMW nechápe ještě doteď… Ano tohle auto není za sprinty, ale Prius druhé generace umí hodně hezky zrychlit, když je třeba. Ani ve vyšších rychlostech není nervozní, neboť podvozek je MADE IN TOYOTA. Krásně vyvážený, komfortní a zároveň i dostatečně tuhý.

Mýtus číslo 2: Hybrid není na dálnici

Tak nějak nevím, ale já jsem s autem přijel z Německa 880 KM po dálnicích. Jel jsem 130 – 160 KM za hodinu. Auto bez problémů tuto rychlost drželo aniž by bylo uvnitř nějak nepříjemné čí nervózní. Spotřeba při těchto limitech? Tipněte si…. 6.6L. Bez turb a downsizingu apod. Připomínám, že se jedná o klasický atmosférický motor o objemu 1.5.

Mýtus číslo 3: Hybrid se pokazí a nedoplatíš se

Je to Toyota, co by se tam mělo pokazit? Ale teď vážně….bavil jsm se s prodejci Toyoty v Německu a ti tvrdí jedno.

S priusy druhé generace neměli nikdy žádný zásadní problém. Co se spolehlivosti hybridního systému týče, tak nikdy! Priusy, které k nim jezdí jsou často i vozidla taxislužby, které mají najeto přes 350 tis.km a mění se jen olej a dělá se běžný servis. Na hybridním pohonu nikdy nic „neumřelo“.  Sám jsem měnil vodní pumpu u svého dovezeného priuse a cena byla stejná jako u běžného vozu. Možná bych řekl, že i nižší.

Pravda o Toyotě Prius Hybrid

Naučí sebevětšího psychopata za volantem, kterých jsou české silnice plné přemýšlet při řízení auta jinak. S tímhle autem si uvědomíte, že nemá cenu někam spěchat a hnát se. A budete si užívat ticho uvnitř vozu.  Kolikrát se Vám stalo, že Vás někdo zběsile předjíždí na okresce a Vy jej za 4 kilometry dojedete, neboť čeká na světelné křižovatce, ale musel všechny předjet a riskovat životy všech kolem sebe.

Prius je to auto do kterého sednete, zmáčknete tlačítko pro nastartování a co se stane? Nic…Je zde stále stejné ticho….Zařadíte zpátečku R nebo režim D pro jízdu v před a jedete. Najednou zjistíte, že ticho je Váš nejlepší přítel.

Tohle auto umí jet čistě na baterie, umí energií šetřit, umí toho hodně….

Při normální jízdě umí  jezdit za 4,5 L na 100 KM, možná i méně.  Benzínu!!! Žádná nafta, žádné drahé vstřikovače, turba, dvouhmoty, čerpadla a já nevím co ještě…. Všichni chtějí TDI, ale potřebují ho opravdu?

Prius znamená předcházející – ano, to je hybrid, který určil směr tomuto segmentu pohonu. Ostatní jen dohání jeho technologii. Bravo Toyotě!!!!

Co najdete uvnitř Toyoty Prius?

Za výbavu se nikdo stydět nebude. Především zde najdete maximální prostor a veliký zavazadlový prostor s dvojitým dnem. Dále je to barevný dotykový displej, Duální automatickou klimatizaci, 4x elektrická okna, el. Zrcátka, ABS, ESP, 6 airbagů, Isofix pro dětskou sedačku, tempomat, u lepších variant i bezklíčové startování a odemýkání, navigaci a hlavně nejmodernější technologii , která patří i do 21. Století.

Jednou jsem četl recenzi na priuse a doslova tam bylo napsáno, že prius je charakter s neprůstřelnou spolehlivostí i jako ojetý vůz.

Současné vozy, pokud mají například dotykový displej, tak je to bráno jako velice trendy a HIGH TECH výbava, je to tak?……ha há , prius to uměl již před více než 10 lety.

 

Všem zájemcům o tyto vozy, kteří stále nad něčím váhají s nechají se ovlivnit lidmi, kteří o hybridech neví vůbec nic a jezdí ve svých fábiích a TDI octaviích… , vzkazuji jedno.

 

Hybridu se nebojte, ať již Prius nebo Lexus a jim podobných aut se nebojte a pojďte do nich, pokud chcete normální auto s nízkou spotřebou a emisemi – Hybrid je logická volba.

Věděli jste například, že Toyota Prius nemá startér? „A přitom taková blbost“

Já jsme se třeba i dozvěděl fakt, že Toyota na svůj systém dávala 10 let záruku, takže si musí být jistí technologií, která ve vozech Toyota Prius je.

 

Chcete mít doma hybrida? Zajímá vás nějaká zkušenost s Toyotou prius?  Zavolejte nám, vše probereme a jistě nějakou hezkou Toyotu Prius z Německa nebo Holandska vybereme i pro Vás.