Ví se o mě, že mám rád japonská auta a Toyota Avensis není vyjímkou. Auta jsou spolehlivá, netrpí některými „evropskými“ bolestmi a pokud nekoupíte vyloženě blbě, tak auto bude fungovat X let bez poruch.

Jenže, dnes je jiná doba a ani tohle už na 100% neplatí. Nic není 100%.

Toyota Avensis T 27

Dnes budu psát můj příběh s hezkou Toyotou Avensis z roku 2011 1.8i v benzínové verzi, najeto 104 tisíc kilometrů. Hezká, nebouraná, udržovaná, plně servisovaná v Toyotě. Při zkušební jízdě vše fungovalo, motor šel jako „Švýcary“, zkrátka auto, které chcete mít doma.

Toyota Avensis a v čem byl problém?

U tohohle auta svítila kontrolka automatické parkovací brzdy. Brzda fungovala vč. automatických rozjezdů, jen tam svítila kontrolka, resp. 2 kontrolky, abyste to zřejmě opravdu pochopili, tak tam Toyota dala dvě :-). Tak jsem nad tím mávl rukou, že to bude nějaká elektronická blbost, nějaké čidlo apod. Pak jsem se dočetl, že je to bolest Toyot. No a tím vše začalo…

Oprava Toyoty aneb čeho se vyvarovat

Značkový servis se jen značkově tváří, ale o tom později.

První překážka, která by mě v dnešní době nenapadla, byla diagnostika.

Toyotu umí tzv. napíchnout na diagnostiku jen málokdo. Napíchnout myslím opravdu napíchnout a něco s autem udělat. Nebavím se zde o tom, že mě někdo napíchne auto a řekne…“je to rozbité“, neboť se dále nedostane, řekne si o 1000 Kč. Diagnostiky Bosch apod. jsou vyhozené peníze. Texa je cesta. Alespoň takovou mám zkušenost.

První pokus o značkový servis Toyota v ČR

Zkusil jsem značkový Toyota servis v okolí Ostravy… výsledek byl ten, že to dodělali více, než to bylo, neboť přestaly fungovat automatické rozjezdy. Ne nedělám si legraci. No comment. Že prý je rozbitá el.brzda a mám si koupit novou. No jo koupit novou, ale její cena je celkem vysoká….50 až 80 tisíc Kč s prací.

Polská Toyota poprvé

Ještě, že mám šikovného kamaráda, který umí polsky, kolem aut se pohybuje a na rozdíl ode mě ho baví se v takových problémech „šťourat“. Využili jsme blízkosti s Polskem. Zavolal do Toyoty v Rybniku, kde mu servisní technik popsal po telefonu!!!!, zdarma, bez diagnostik v čem je problém a jaké je možné řešení.  Doslova řekl, diagnostiku nepotřebuju, vím o co jde.

Vy potřebujete vyměnit motorek, zkalibrovat, popř. kontrola drátů… zřejmě tam natekla někde voda, což se stává. Popsal celý systém, jak funguje a v čem je problém. FRAJER, RESPEKT!!! Cena za novou brzdu v Polské Toyotě byla někde jinde než v ČR. V tu chvíli jsme ještě nevěděl, co mě čeká a této supr nabídky jsem nevyužil.

Auto jelo k autoelektrikáři. Toyota totiž používá u elektronické brzdy epronovou jednotku a to je problémek. Po 4 dnech nám eletrikář sdělil, že by brzdu „vymazal a nahrál“, jenže jeho diagnostika s autem nekomunikuje, že je to zakopaný pes. Cena? 4500 Kč a nic se nevyřešilo.

No nic Toyoto, pojedeš do originál Toyoty

Tudíž jsem rezignovaně zavolal s jistými obavami do ostravské Toyoty, kde mě příjemná paní objednala a já čekal 10 dnů na termín. Trošku jsem znejistěl již po telefonu, kdy jsem byl přepojený na servisního technika, který mě moc nepochopil, co vlastně chci. No zkrátím to. V Toyotě mě opět řekli, že mám rozbitou elektronickou brzdu, že jim to napsala diagnostika a hotovo. Oprava 50 tisíc!!! Ano čtete správně. A za to, že mě řekli, že mě svítí kontrolka a mám něco s brzdou si řekli 1000 Kč. To jsem borci věděl i já bez diagnostiky, že mám něco s brzdou…

Měsíc pryč a nic vyřešeno

Po měsíci ježdění, hledání telefonování, vyhozených několik tisíc z okna a stále auto se svítící kontrolkou….“to fakt chcete“. Moje situace byla zoufalá…, ale nejhorší je se vzdát. Tudíž mě můj kamarád našel cca 150 km od Ostravy, kde jinde než v Polsku, šikovného elektrikáře.

Kde i dnes auta opravují? A tupě nemění díly? Polsko

Auto jsme tam zavezli, po týdnu nám zavolali, že si máme přijet, že je auto spravené. Tak a teď prosím dobře čtěte, kde byl zakopaný pes a jak funguje Polák vs. Čech.

Problém byl částečně v brzdě, opravdu tam zatekla voda, což je prý bolest těchto Toyot!!! Ano, i Toyota Avensis má svou „achylovou patu“. (Tudíž polská Toyota věděla přesně o co šlo na rozdíl od České). Je tam slabé těsnění, které se časem může protrhnout apod. Navíc je motorek brzdy nad nápravou, tudíž všechno svinstvo z cest jde na ni. Hold nic není 100% a Toyota touhle elektronickou blbostí udělala krok úplně mimo.  Jdeme dál…

Brzdu vyměnili, přehráli, kontrolka přestala svítit. JUPÍÍÍ. Auto jeli projet a po 2 km se opět rozsvítila… 🙁 Takže opět na dílnu… reálně hrozilo, že se chyba mohla zapsat kamkoliv v autě. Klidně i do jednotek, které s brzdou vůbec nesouvisí. Představte si podobnou zábavu v nějakém bavoráku v plné výbavě…GOOD LUCK.

Kluci šikovní přišli na to, že je ještě problém v drátech od brzdy…pořešili to a hotovo. Cena? Úplně, ale úplně jinde než v ČR. Navíc bylo vidět, že autům opravdu rozumí a pátrají po příčině!!! Nechtějí jen tupě měnit, ale řešili odkud se chyba může hlásit a proč se vyskytuje.

Veliký respekt a veliké poděkování do Polska!!!

Dnes již vím, že pokud se mě něco s autem opravdu stane, myslím něco zásadního nebo elektronického, tak do českého autoservisu až na výjimky, nepojedu.

Značkový autoservis? Často z nás dělají jen blbce

Značkový autoservis? Ne děkuji. NIKDY! Jen z nás všech bez legrace dělají blbce i ze mně a to se kolem aut pohybuji. Nicméně zoufalý člověk dělá zoufalé činy…A čím dražší auto, tím jste jen u nich větší vůl. Myslíte si, že se pletu? Možná. Podívejte se ale, na svou minulou fakturu za jejich návštěvu. Možná existují výjimky, jako ostravská Mazda, kde jsem za zjištění příčiny nic neplatil, neboť nic neopravili 🙂 .

Už slyším všechny, jak říkají…“No jo Japonec nakonec a zlaté BMW nebo koncern VW“. No zkrátím to… kluci v Polsku popisovali zkušenosti s těmito auty i třeba jen 3 roky starými a jak sami řekli a u toho se smáli a mávli rukou…zlatá Vaše brzda…, Toyota avensis aspoň jezdí 🙂

Kam tenhle automobilvý svět spěje? Ptám se… To budeme opravdu za 10 let auta šrotovat a kupovat ty nové plechovky, které mají motory z bláta a po 100 tisících kilometrů umřou? Toho se nechci dožít…já chci auto, které bude sloužit mě a né naopak. Hledáte takové?

Mohlo by vás zajímat