Ano dnešní téma začínám trošku s neobvyklým názvem, ale je to přesně popisující situace, kterou zažíváme ne jen my, ale jsem si jistý, že i naše konkurence.

Uvedu příklad posledního potenciálního zákazníka, poptávajícího naše služby.

Nazvěme ho panem X. Byl z Berouna a rád by nějaké rodinné auto do 300 tisíc kč. Až doposud na tom nebylo nic neobvyklého, poslali jsme dotyčnému pár nabídek, dle našeho názoru docela zajímavé vozidla, byly tam značky Ford, Volkswagen, Citroen. Byli jsme schopni do druhého dne vyrazit se zákazníkem pro auto, neboť vše bylo ověřené a nebyly to žádné „pasti“ na 4 kolech. Pan X byl spokojený s naším přístupem, komunikací, rychlostí jednání. Vše se mu líbilo… a pak se na určitou dobu odmlčel….asi 3 dny, což bylo neobvyklé, neboť jsme s dotyčným měli tak 6 hovorů denně (nepřeháním).

Čtvrtý den nám přišel na firemní email dotaz za kolik seženeme auta, které jsme mu poslali, jen si pan X neuvědomil, že v té hordě poptávek, které zadal evidentně po celé ČR, že opět píše i nám…. Chápu, že v dnešní době různých slevových portálů je hrozně IN nakupovat co možná nejvýhodněji, ale říkám, že i takovéto vyjednávání má své meze. My hledáním aut, obvoláváním dealerů do zahraničí, ověřování stavu atd. strávíme spoustu času, utratíme ne malé peníze po nikom nic nevyžadujeme dopředu… a je naše riziko, že natrefíme na takového „chytrolína“, poněvadž nechceme trestat normální lidi, mající zájem o dovoz auta a naše služby. Vyjednávání o ceně je normální, ale chtít „podstřelit“ naší nebo konkurenční nabídku byť jen o 500 kč, mě nepřipadá normální. Buďto jsem s dotyčnou společností a jejím jednání spokojený, líbí se mi její přístup a rychlost jednání….. pak s danou firmou obchod uzavřu a nechám si auto dovézt právě od nich a nebudu řešit, jestli mě dovoz bude stát 15 000 Kč nebo 14 850 Kč. A nebo naopak nejsem s danou firmou poskytující dovoz aut spokojený, dám jim to najevo a daný obchod s nimi nedokončím. Připadá mě, že dnešní doba „virtuálních kamarádů“ na sociálních sítích tomu jen přispívá, všichni všem radí, kde co obstarat nejlépe zadarmo, ale už nikdo neřeší to B a to je klientský přístup, rychlost vyřízení a férovost jednání. Internet a telefon snese všechno, něco jiného je se podívat dotyčné osobě do očí a vyjednávat osobně.

Měl jsem ten samý případ se svou dovolenou do Řecka, poptal jsem dvě cestovní kanceláře, obě mě poslaly +- podobné nabídky jedna byla dražší asi o 850 Kč na osobu, ale daná paní mě zavolala vždy dle domluvy, ptala se, jestli mám ještě nějaké jiné požadavky atd. Prostě se o mě starala. Druhá cestovní kancelář sice byla levnější, ale absolutně bez zájmu, jejich největší obchodní výkon byla zaslaná nabídka do mailu. K čemu mě je, že jsou levnější??? Ptám se, ale asi uvažuji jinak…

Prostě mě nepřijde fér k první paní z cestovní kanceláře po týdnu intenzivního nabízení a starání se o mojí dovolenou ji říci, sorry, ale druhá cestovka je levnější…. „Jo a moc děkuji, že jste se mi věnovala….“ Myslím si, že je to o lidském charakteru daných osob co chtějí vše zadarmo, ihned a bez práce. Co říci závěrem…. Všem „chytrolínům“ radím zajděte si zítra do pekárny a zeptejte se pekaře za kolik vám prodá rohlík a když se dozvíte cenu, tak mu sdělte, že v některým supermarketu jej mají levnější 0,3 Kč. Pak nám třeba napište, co Vám pekař řekl a kam Vás poslal…. Podle mě to bude obec nesoucí jméno Háj…..

Mohlo by vás zajímat