Každý zná svá práva, leč jen někdo své povinnosti
Popíšu zde příběh, který jsem včera zažil. V únoru jsem prodával svou ojetou Audi A6 3.0 TDI, auto mělo najeto kolem 250 tisíc km, byla po kompletní opravě automatické převodovky, v krásné výbavě a stavu, ale o to teď nejde. Přijel pán z Čech s kamarádem, který měl také Audi, auto si projeli, zkontrolovali…“omdleli ze stavu“, poněvadž to auto bylo opravdu hezké a odjeli.
Skrytá závada o které jste musel vědět!
Po skoro 9 měsících mě večer volal majitel, že bude muset opravit nějaké věci na motoru a že po mě chce poslat alespoň 10 tisíc Kč, že jsem jistě o dané závadě musel vědět, (pominu to, že s autem ujel kolem 10 tisíc km).… no a to neměl říkat…!
Tohle se mě opravdu dotklo, neboť kdo mě zná, tak ví, že nejsem nějaký „šmelař s autama“, ti z vás kdo se mnou někdy jeli do zahraničí v mém autě, tak ví, jak jezdím, jak ty auta vypadají a může si názor udělat sám, poněvadž si myslím, že se o každé svoje auto starám možná až s velkou péči. A jestli něco bytostně nesnáším, tak je to křivda.
Můj problém, Vaše starost? Takhle to v životě nefunguje…
Pozastavuji se nad tím spíše všeobecně…. Proč má někdo potřebu svalovat své problémy s autem na někoho jiného? Kupuji si ojeté auto, klíčové slovo ojeté, tzn. používané, tzn. může a nemusí se tam kdykoliv cokoliv pokazit, ale tak je to i u nových aut, je to prostě stroj. Tečka.
Kdo se pak diví, že údržba, opravy auta stojí peníze, tak ať si jej prosím pěkně nekupuje a jezdí šalinou. (Tramvaj pro lidi z Čech 🙂 ). Nebo ať si koupí starou Felicii, kde opravy stojí stokoruny a nikoliv tisíce.
Moje oprava auta po 4 měsících provozu auta
Když mě po 4 měsících na mém autě „prdlo“ těsnění pod hlavou, tak jsem nevyšiloval a nepsal prodejci, že prdlo těsnění. Prasklo? Tak si ho asi musím spravit. Víte proč? Protože je to už moje auto a je to můj problém a myslím si, že nikoho moje starosti nezajímají. Situaci jsem popisoval i na blogu, neboť se servisem to bylo taky „boží“ https://mujdovoz.cz/jak-jsem-se-stal-kafkou-v-autoservisu/
A brečet nad tím, že to bude stát peníze? No to asi bude stát peníze, kdyby se platilo hruškama, tak to bude stát hrušky 🙂 .
Jaká je situace v autobazarech?
Jednou mi klient, který měl zájem o dovoz auta a se kterým jsem jel do Německa pro auto vyprávěl příběh, kdy si jeho syn koupil auto v „autocentru“ a po týdnu mu „odešlo“ Turbo u Forda Focus. Ano myslíte si to správně, bylo to to autocentrum, kdy při podpisu 30 stránkové smlouvy ještě podepisujete, že vlastně kupujete vrak, který nemá skoro na cestě co pohledávat 🙂 .
Reakce autobazaru?
Víte co mu řekli po týdnu!?, kdy to auto od nich odjelo?“ Sorry jako :-), turbo je spotřební věc“ a tím to zhaslo.
Věděli o tom? Nevěděli? Kde je pravda?
Nechci nikoho obviňovat nebo hájit, ale do takové situace se může dostat každý, kdo prodává jakoukoliv věc a nemusí jít nutně o auta. Na novou věc je záruka a u používané věci prosím o zdravý selský rozum.
Ano už vidím, jak někdo napíše, že i u ojetých aut je možno 6 měsíců řešit skryté závady. Připomenu to komukoliv, kdo bude prodávat svoje ojeté auto v dobrém stavu, v dobré víře a pak Vám „chytrý kupující“ co zná přece svá práva za měsíc bude volat, že mu něco „odešlo“ a že chce, ať mu to zaplatíte, protože jste o tom museli vědět. No a tak se z počestných lidí stávají podvodníci…prostě jen prodávají svoje rodinné auto.