Rodinné auto na šest? Zafira…Opel Zafira Tourer

Vyplatí se Opel Zafira Tourer třetí generace?

Nebo se potvrdí „stará pravda“, že Opel je auto pro chudé Němce…? Nejsou to především předsudky? A vzpomínky na starší předchůdce…?

Opel Zafira od roku 2012 v detailu

Opel Zafira Tourer je bezpochyby přeborník ve flexibilitě. Nabízí nejen 5 místnou verzi, nýbrž i 7 místnou verzi, kde třetí řada sedadel není jen z legrace, ale dá se tam na nich na rozdíl od konkurentů i nějakou dobu vydržet sedět. Navíc některé verze nabízí systém Flex flexi – tedy držák jízdních kol, který je důmyslně uchován v zadní části vozu.

Jaký motor vybrat u Opelu Zafira Tourer?

Motory od Opelu v Zafiře, ať už se jedná o benzíny nebo diesely nevynikají nějakými superlativy…, nejsou nejúspornější, nejsou nejekologičtější atd. ale co jsou?

Jsou spolehlivé. Vzpomeňme jeden dlouhodobý test německého časopisu, který testoval nejsilnější turbodiesel v Zafiře a motor zvládl 100 tisícový kilometrový nájezd bez jediné chybičky. Tato motorizace mimochodem nabízí 195 PS a kroutící moment 400 Nm. Co je celkem k nevíře v pozitivním smyslu, je i spotřeba oleje, kdy mezi výměnami dolívali testovací jezdci jen 1 litr oleje.

Zeptejte se některého majitele VW Touranu s dvoulitrovým TDI, kolik mezi výměnami dolívá oleje on. Nicméně k Zafiře patří silný motor, neboť tato štíhlá kráska není nejlehčí a váží 1,7 tuny. Takže rovnou říkám, zapomeňme na základní motorizace.

Automat v Opelu? Jasně

U tohoto modelu se vůbec nebojte automatické převodovky, neboť v Opelu, ať již v astře J či Zafiře fungují automatické převodovky velice dobře a pokud je porovnáme například s jetými tiptronicy v Audi, tak Opel vyhrává na plné čáře. Audi promine, ale je to prostě tak.

Opel Zafira tourer a koroze?

Ano, kdysi možná platilo rovnítko koroze a opel, vždyť ještě první generace Zafiry rezivěly jak lišky, pokud se o ně člověk aspoň trochu nestaral a mnohdy i péče majitelů byla zbytečná, prostě hrůza a děs.

Nicméně vše je pryč a na korozi u Opelu Zafira třetí generace prostě zapomeňme!!! Není.

Totéž platí u zpracování, nikde nic neskřípe, nepovrzává, občas se u některých aut mohou ozvat povyklující přední sedadla, ale mnohdy je to spíše chyba nadváhy předchozích majitelů (dělám si legraci). Opět BRAVO pro Opel.

Bezpečnost a Opel Zafira Tourer?

Ano, pokud už k něčemu dojde, tak s tímhle autem budete chtít bourat. Proč? V testech EuroNCAP získala zafira 5 hvězdiček z pěti, tedy maximum možných.

Co na Opelu Zafira Tourer trpí?

Jsou to především brzdy. Je to hold daň za svou váhu.

Mám mujdovoz se Zafirou Tourer zkušenosti?

Ano, celkově jsme pár těchto zafir dovezli, nicméně vždy v manuálu. Ale, pak se to stalo… Oslovil nás klient, který chtěl Opela Zafiru Tourer v automatu a v nejsilnějším dieselu.

To auto mě prostě nadchlo… Navíc se již brzy se v sekci aktuální nabídka objeví Zafira Tourer s nejvýkonějším dvoulitrovým turbodieselem, nejvyšší výbavě ve verzi SPORT v automatu. Ta jízda je prostě něco skvělého, zapomeňme na fordy C max apod. Zafira jede jinou ligu.

Opel Zafira třetí generace je auto pro moderní rodinu. Píšu to se vší vážností a vezměme v potaz, že Opel mě nikdy nic neříkal, snad jen kromě v dětství obdivovaného Kadettu GSI, mě tyto auta nechávaly vždy chladnými.

 

Ale asi se to od roku 2012 v Opelu naučili a začali dělat auta, která fungují, jsou spolehlivá, nezreziví před očima a jsou jízdně velice stabilní.

Navíc na rozdíl od koncernových konkurentů může nový majitel v noci klidně spát, neboť Opely se asi moc ztrácet nebudou.

Pokud se koukneme do tabulek spolehlivosti, tak v rozmezí kilometrů je tahle zafira vždy výrazně lepší, než je průměr dané třídy, bavíme se o vozech roku výroby 2012 a novější.

Motory, podvozek, elektronika i karoserie bez problémů a  je jedno, jestli má vůz najeto 50 000 Km nebo 130 000 KM. Co je slabším místem auta jsou již zmiňované brzdy, které platí za váhu automobilu.

Mohlo by vás zajímat