Mazda znamená údajně moudrost a inteligenci. Je tomu tak?
Mazda to podle nás již delší dobou dokazuje svými modely aut. Od nejmenší Mazdy 2, přes populární Mazdu 3 a Mazdu 6, až po veliké SUV Mazdu CX-5 a nyní CX-60 s 3.3 řadovým turbodieselovým motorem!!! Ano v dnešní době elektrifikace tady máme třílitr v naftě
Co se nám na automobilce Mazda líbí nejvíce? Je to její vzdorovistost a dokazování celému světu, především Evropě, že snižování objemu benzínových motorů a nejen benzínových a osazení turby není cestou pro uživatele. Ale naopak je to cesta do pekel, pokud tahle auta mají vyšší kilometrický nájezd. Vezměte si automobilku Ford s jejich Ecoboosty – jen problémy. Koncern VW se svými TSI motory především ze začátku jejich produkce. Francouzi s THP, totéž BMW a další. Ani jedna z japonských automobilek nemá na blacklistu tolik motorových variant jako zmíněná evropská konkurence.
Proč se nám Mazda líbí?
Automobilka Mazda jde svou cestou a to je nám velice sympatické a blízké, není to mainstream. Tahle automobilka se svými benzínovými motory Skyactiv několikrát dokázala, že je možné udělat skvělý, úsporný a dlouhodobě fungující benzínový motor. Jak na tom bude nová řada motoru s označením X teprve ukáží zkušenosti uživatelů.
I mistr se utne. Co se Mazdě nepovedlo?
Ano, i Mazda se utne, především je nechválně známá svými 2.2 turbodiesely, ale poučila se a novější modely od roku 2019 již netrpí „vrtochy“ svých předchůdců. Diesel je na dlouhé jízdy. Poté dává nafta v Mazdě smysl. Pokud chcete jezdit normální a kratší trasy, pak s benzínovou technologii Skyactiv nešlápnete rozhodně vedle. Mazda u nových aut má jako většina automobilek nějaké svolávací akce. Jednou to jsou airbagy, pak brzdy, pak nějaké čidlo. Ale jsou to maličkosti v porovnání s konkurencí.
Mazda neumí v modelu 6 parkovací kamery. Katastrofa. Né, že by nefungovaly, ale zkrátka jejich rozlišení je dosti bídné. Je to veliká škoda, protože Mazda 6 je jinak výborné auto, které hezky jezdí, funguje a spolehlivě slouží. Je to malá piha na kráse jinak výborného auta jako celku.
Jak je na tom Mazda s korozí? Rezaví Mazda?
Povídačky o tom, jak Mazda rezne jsou zcela lichá. Modely od roku 2014 již nezaznamenávají korozi, pokud se nejedná o havarovaná auta z „šedých“ dovozů ze zahraničí a především i z USA. Ano, vidíte správně. Mazdy se ve velkém vozí i z USA. Jak je poznáte a čeho se u dovozu Mazdy z USA obávat, tak to uvidíte v tomhle videu níže.
Podvody s Mazdami na mobile.de? Podívejte se zde:
Proč byste si měli Mazdu koupit?
Pokud souhlasíte s vizí motorových pohonů a hledáte auto, které bude fungovat a jezdit, tak podle nás je to přesně ta automobilka, kterou hledáte. Ano je zde i Toyota, která je prostě skvělá. Jenže český řidič je konzervativní a k japonským automobilkám se musí dopracovat a Toyota je vyšší level. Především se svými hybridními pohony, které se vyznačují totální spolehlivostí. Koupil bych si Mazdu nebo Toyotu? Těžká volba….opravdu. Toyota Camry anebo Toyota Corola v hybridu by stály jistě za úvahu.
Mazda 3 se 110 KW v benzínu? Boží auto!!!
Nedávno jsme vezli Mazdu 3 s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 110 KW. Na video se podívejte pod článkem. Jaká byla spotřeba Mazdy 3 po dálnici? 6,8 Litrů benzínu na 100 kilometrů. Po německé dálnici, podotýkám 😁. Skvělý a úžasný výsledek. Navíc jízdně je nová Mazda 3 perfektní auto. PERFEKTNÍ, nikoliv jen dobré auto.








Hledáte dovoz Mazdy?
Kontaktujte nás a rádi s výběrem a dovozem vhodného auta z Německa pomůžeme.
Těšíme se na spolupráci.
Jiří & Alex