Do Německa se nejezdí pro auta na blind
Od doby, kdy jsme spustili online chat na našem webu, tak jsme příjemně překvapeni, jaký zájem o dovoz aut z Německa lidé v České republice mají.
Je to dáno i tím, že mnoho lidí opravdu , že je transparentnější si nechat vůz na přímo dovést, obětovat dovozu auta 1 den svého života a mít pak pocit, že jsme něco pro svou rodinu nebo pro sebe udělali v tom, že jsme nekoupili v minulosti nabouraný vrak a nebo „stočené“ auto.
Žádný dotaz na dovoz auta není hloupý…
Velice často se nás přes online chat ptáte, zda – li máme vytipované nějaké auto bazary v Německu nebo Holandsku, kde jsme spokojeni a jezdíme tam pravidelně.
Odpověď na tuto otázku je trošičku složitější.
Ano:
máme pár vybraných autobazarů v Německu i v Holandsku, kde víme, že když tam přijedeme pokaždé s jiným zákazníkem i třikrát za sebou v řadě, tak vše proběhne bez problémů. Většinou se jedná o dealery s novějšími auty, kteří vykupují auta přímo od firem, což jsou jedny z nejlepších aut.
Proč?
Firemní vozidla v Německu fungují na jiném principu než v ČR. V Německu je firemní auto jako benefit k zaměstnání tzn. velice často s ním jezdí 1 člověk, auto dostává pravidelný servis v autorizovaných dílnách apod.
Auta mají velice často najeto kolem 160 tis. km i více, ale vzhledově a technicky vypadají na 50 tisíc .km. Proč? Protože auto je využíváno jedním člověkem, jezděno na německé dálnici a dostává kvalitní naftu či benzín.
V ČR funguje vozový park firem odlišně
Většinou je 1 auto sdíleno více lidmi, jezdí se s ním tzv. za roh a jak se říká, nejrychlejší auto na světě je firemní auto. Člověk může poté na takový vůz narazit v auto-centrech apod., ale zkuste si potom takové auto koupit.
Bude to přesný opak auta z Německa. Na Tachometru bude mít zobrazeno např. 135 tis. km nebo podobně, ale především podvozek a interiér budou vypadat na minimálně 250 tis. km.
Nicméně není to jen o bazarech, je to o lokalitách kam pro auto do Německa jet a jakým místům se raději vyhnout.
Jako poslední zkušenost zde uvedu potenciálního klienta ze Zlína, který chtěl hrozně moc dovést BMW 320 D v M-packetu. Nicméně jak jsme zjistili adresu, kde auto stojí, tak jsem mu to na rovinu rozmlouval a říkali jsme, že si jen uděláme výlet přes půlku Evropy a nic z toho nebude, protože auto nebude v pořádku.
Ano i takhle se mujdovoz.cz někdy zachová, pokud si někdo najde ultra výhodnou nabídku, která nikde nikdy neexistuje! Každá cena má svůj důvod! Ale zpět k BMW.
Na fotkách z venku krásné auto. Jednalo se o rok výroby 2006, modrá metalíza, krásné AL.kola auto mělo mít najeto 165 tis.km cena fantastická. Stav volantu a sedaček bych tipoval, tak na 350 tis.km a to se nebavíme o tom, že jsme auto neviděli v reálu.
Klientovi jsme našli jiné zachovalejší vozy, ano byly dražší např. o 650-850 euro, ale upřímně co jsou to za peníze, pokud si chce někdo koupit BMW. Já se řídím při výběru auta stavem, plus mínus mám cenový strop, ale jak se říká, vždy lze najít kompromis a netrvat striktně na 1 vybraném autě.
Jak daný nákup BMW v Německu dopadl?
Nevíme… S klientem jsme pro dané auto opravdu odmítli jet a tak se zřejmě obrátil na konkurenci. Což není nic špatného, sami spolupracujeme s kolegy, kteří se v autech také orientují a vzájemně si pomáháme. Musíme, neboť nikdo z nás nemá rozpočty na mega reklamní kampaně a jediné co po nás musí zůstat je spokojený klient.
Závěr k BMW. Chápu pocit první „zamilovanosti“, když si člověk najde auto, dle svých představ, ale pak musí dojít i k procitnutí a říct si na rovinu, jestli je to reálná situace.
A proč všechny ostatní auta v Německu stojí minimálně o 1000 euro více. To už se vůbec nebavíme o tom, že auta v Českých „mega“ auto-centrech jsou mnohdy levnější, než vozy v Německu. Proč tomu tak asi je?