Asi mi nedovezete auto z roku 2005, že?

„Vozíte auta z roku 2005 a podobně?“

Nevím, zda-li zvýšený zájem o starší vozy z dovozu ve stáří kolem 10 let, měl náš článek na téma „jaké auto zvolit místo škody Octavie“, ale jsem za to hrozně rád.

Jsem rád za to, že se lidé nebojí oslovit s dovozem auta i s vozy začínající rokem výroby 2004, 2005 apod. Dle jejich slov je to logické, neboť né každý má na to, aby utratil za auto více jak 200 tisíc Kč a navíc musejí počítat s nějakou tou investicí po koupi, jako je olej atd.

Navíc všichni klienti, kteří nás žádali o dovoz takových aut, si jsou plně vědomi toho, že nejedou pro nové auta a že „zub času“ bude logicky na autě vidět.

Co žádají klienti od starších aut z dovozu ?

Většinou je to kvalita daných aut, dostupnost při pořízení a přece jen starší auta nejsou tak náchylná na kazivost, jako dnešní „moderní auta“ , často připomínající pojízdný tablet, než auto.Jsou to lidé, kteří chtějí prostorné auta pro svou rodinu a nebo jako druhý vůz do rodiny.

Uvedu zde pár aut, které jsme dovezli a která se nemusí vůbec za svůj rok výroby stydět.

Mazda 5

Dvoulitrový benzínový – při správné údržbě nesmrtelný motor. Uvnitř auta, bylo vše velice udržované, nenajdete tam dotykový displej, LED světla ani podobné moderní „nesmysly“, ale najdete tam fungující techniku.

Auto mělo nízký nájezd, motor šel velice hezky, převodovka, kdyby byla ve škole, tak dostane jedničku s hvězdičkou.

Mazda 6

Opět se jednalo o benzínovou verzi s objemem motoru 2.0i. Vůz měl najeto něco kolem 178 tis.km a na svůj rok výroby 2005 vypadal velice zachovale. Motor a převodoka? Radost jet a řadit. Motor výborný, navíc podvozek Mazdy 6 je laděn spíše do sportovna a kvalty tam padaly, jako by vůz měl najeto minimálně půlku kilometrového nájezdu.

 

Na typický problém těchto MAZD 6, což je koroze můžeme u tohoto konkrétního auta zapomenout. A kolem tlumiču byl již proveden antikorozní nátěr.

Volkswagen T5

Moje noční můra od našeho „výletu v únoru“. I zde jsme psal blog o tom, co se po cestě zpět s jiným vozidlem stalo. Ale ozval se velice sympatický pán z Českých Budějovic, že shání T5 do 200 tis. Kč. Jde mu o stav, kilometry neřeší, nechce dlouhou, neboť ví, že jsou cenově jinde.

 

Našli jsme auto od 2. Majitele, najeto 323 tis.km, cena těsně pod limitem. Auto jelo na svůj rok výroby i kilometry velice dobře, jen je to typická T5, hold je to hlučnější vůz. V porovnání třeba s Citroenem Jumpy, Fiatem Scudo apod., které také nabízejí zajímavý vnitřní prostor.

Co mají tito lidé při pořízení auta společného?

Chtějí fungující auta, nechtějí zábavní systémy a conectivitu v autě, která může být dobrá pro zábavu tehdy, až se něco z přetechnizované výbavy odporoučí. Podotýkám, že všichni tito lidé nechtěli nejlevnější auta z dovozu.

Panamera Flow…

Důkazem toho je jistý Německý prodejce od kterého kupujeme BMW, Audi a Mercedsy. No a  chtěl si udělat radost … Čím jiným by si úspěšný obchodník s auty, navíc v Německu měl udělat radost, než například novým vozem značky Porsche. Tak šel a koupil si Panameru. Podotýkám novou Panameru asi za 116 tis.euro.

Panamera flow se nekoná…, ale?

Má spousty nových kamarádů v originál servisu Porsche a jeho vůz takovým tempem, bude mít za 10 let najeto pár tisíc kilometrů, protože auto stojí více na diagnostice, než aby jezdilo. Totéž platí i o jiných výrobcích poslední doby. Jen se ptám zda-li v autě opravdu člověk potřebuje 100 tlačítek…

Internet mám v telefonu, tak proč potřebuju mít na přístrojovce „tablet“?

A těch 100 tlačítek u starších aut prostě není a fungují a jezdí… Ano má to nevýhodu… nemusíte co měsíc do servisu, takže jste bez kamarádů autoelektrikářů.

Každý člověk je originál, někdo chce novější auta, ale jsou i takoví, kteří neprahnou po Hi-tech technologiích. Chtějí prostě jen jezdit autem, nechtějí mít ultra moderní litrový motor s turbem, jen chtějí spolehlivou motorizaci.

Naproti tomu jsou lidé, kteří chtějí, pouze novější auta a vybírají si tak, aby předcházeli případným problémům. Kupují jen ověřené vozy s dobrými recenzemi s doporučovanými motory a funguje jim to také.

Mohlo by vás zajímat