Hybrid…eeee?
Česká Republika má dle mého mezi českými řidiči jistá názorová specifika. Některé možná znáte, jako například „ Nejlepší auto je octavia f naftě, francouze si přece nebudu kupovat, nejlepší auta jsou německá auta, japonec nakonec a jiné „české fráze“ a dobrá je i tato…hybrid? No to vůbec! Sice jsem v tom nikdy nejel, neznám nikoho kdo to má, ale určitě ne, protože Franta odvedle z vesnice říkal, že to stojí za pěkné kulové…., jen si ale už nikdo nevzpomene proč je to tak vlastně špatné….? No to je fuk, určitě nikdy!
Každopádně my jsme rádi, že jsou mezi námi i lidé co nedají na “garážistické“ řeči „mechaniků expertů“ , ale jdou cestou svého rozumu a stejně tak uvažovala i klientka se kterou jsme byli v Holandsku pro její novou Toyotu Prius 3.generace.
Chci auto co mě „nevysaje z peněz“
Jak klientka přemýšlela? „Potřebuji auto co se nebude kazit, nechci diesel, poněvadž jezdím dlouhé trasy jen občas a zároveň chci auto s nižší spotřebou… jo a na auto mám maximálně 220 tisíc korun“ Výsledek Toyota Prius Hybrid z roku výroby 2009.
Proč Toyota Prius třetí generace?
Všeobecně jsou Toyoty Prius velice spolehlivé vozy, již v minulosti jsem na blogu psal o druhé generaci, která je dle mého názoru prostě skvělá, nicméně třetí generace je kousek dále. Prius je auto, které je jedničkou v hybridním systému a osttaní výrobci mohou jen závidět její spolehlivost. Již to pro některé lidi není to „kosmické auto“ , ale dá se na ní i dívat, pracoviště řidiče již také není tak“ufo“ a má 1.8 motor, který se dává do téměř všech hybridů od Toyoty i dnes, takže je vidět, že tato motorizace je odzkoušená.
Jak vypadala Toyota Prius v reálu?
Tohle auto konkrétně mělo najeto 218 tis.km, bylo v pěkné výbavě, tempomat, navigace, AL.18“kola Toyota, auto bylo velice udržované, interiér nebyl poškrábaný, potrhaný apod. Vůz nesloužil jako taxi ani nic podobného, což je častý osud těhle aut a v zahraničí najít priuse se 400 tisíci kilometry není neobvyklé. Testovací jízda zpět do ČR byla v délce 950 km.
Výsledek?
Auto jelo krásně, na dálnici i ve městě jsme pak měli spotřebu pod 5 litrů na sto kilometrů. Konkrétně ze začátku 4,3L a pak jsme již jeli svižněji kolem 140-150km/h a výsledek byl 4,7L! A pak , že hybridy jsou dobré jen do města 🙂
Přejeme klientce mnoho radosti s novou Toyotou Prius a budeme se těšit na další zájemce o tento skvělý vůz. Rádi Vám takový vůz obstaráme.