Jak vybrat ojeté auto? Přání a realita

Jak vybrat ojeté auto? A je nepodstatné, jestli se bavíme o značkách aut. Zabývejme se všeobecnými našimi postřehy, jak by lidé měli reálně o koupi ojetého auta přemýšlet. Je to náš názor, nikoliv návod 😊.

Jak dlouho šetřit na auto?

Otázka peněz je podstatná. Koupě ojetého nebo nového auta je po bydlení druhým největším výdajem člověka. Tedy alespoň pro většinu z nás. Pokud si nemůžete dovolit na auto ušetřit ze své mzdy, pak jsou zde možnosti financování vozidla. Půjčka nebo leasing. Je otázkou, jestli vám takové řešení dává z ekonomického pohledu smysl. Protože pokud vám auto nevydělává peníze, tak zde vzniká „pákový efekt“ v neprospěch vaší peněženky. Auto ztrácí na hodnotě a půjčka se prodraží díky úrokovým nákladům. Takže ekonomický význam je nulový.

Jaké auto je nejspolehlivější?

Lidé chtějí jistoty a záruky. Jistá je jen smrt a daně 😁. Ale teď vážně. Jsou jisté automobilky, které jsou na tom se spolehlivostí lépe než jiné, ale nelze to takhle říci všeobecně. Vždy se musíme bavit o konkrétním autě s konkrétním motorem apod.  Lidé věří v koncern VW. Jsou spolehlivými auty? Pokud se bavíte s jakýmkoliv odborným servisákem, tak zjistíte, že jsou na tom úplně stejně, jako jiné značky. Pokud chcete spolehlivost a relativní „jednoduchost“ u auta, pak bych doporučil japonské značky aut. Tipy jsou zde na našem webu. Odkazy zde: Mazda 6, Mazda 3, Mitsubishi Outlander, Toyota auris Hybrid a jiné.

Po kolik letech měnit auto?

Neřešte u auta roky, ale stav. Tohle je prosím největší chyba dnešní doby při výběru auta. Lidé žijí v domění, že staré auto je špatné auto a nové bude lepší. Často nebude, věřte tomu. Z dlouhodobého hlediska tomu může být právě naopak.

Které auto vydrží nejdéle? Opět, tohle je tak široká otázka, že na ní nelze ihned říci jedno auto. Nejdéle vydrží auta, která v sobě nemají „moderní vychytávky“. Jsou konstrukčně jednoduchá a nemají v sobě plno elektroniky. Všeobecně k držákům patří Toyota, Mercedes, a opět japonské značky. Vše je o údržbě a pečlivosti majitele o auto. Já osobně jsme měl auta Citroen C5, Volkswagen Touareg i Mercedes e 220D s vysokými nájezdy a vždy to byly auta, relativně bez problémů a fungovala. Citroen C5 2.0 HDI je pro mě opravdu krásná vzpomínka na komfortní auto.

Jaký pohon vybrat? Benzín, diesel, hybrid?

Tohle je na samostatný celovečerní film. Ale v rychlosti. Benzín krátké trasy, JENŽE! Moderní benzíny s turby se na krátké trasy nehodí stejně jako diesely. Myslím opět v dlouhodobém horizontu. Článků na tohle téma je plný internet. Diesel na krátké „couračky“ vůbec nemá smysl a hybrid je řešením. Pokud jezdíte déle tzn. Více jak 30 km někam, tak už by dával smysl i diesel. Hybrid je řešením pro lidi, kteří jezdí okresní cesty a krátké pojížďky do práce a okolí.

Jaké auto bych si koupil na krátké trasy?

Pokud bych hledal auto pro sebe na krátké trasy, koupím si auto s klasickým benzínovým motorem bez turba a nebo s nepřímým vstřikem klidně i turbo. Mazda, Mitsubishi i Fiat nabízí tohle řešení. Článek o Fiat Tipo je zdehodně nedoceněné auto.

Kolik stojí opravdu provoz auta?

Koupíte auto a co dále? Pak přijde na řadu pojištění auta, údržba, pneumatiky apod. Říkáte si, že havarijní pojištění nepotřebujete? No vzpomeňte si na mně, až do vás na parkovišti někdo nabourá a rozbije vám ledkové světlo a ujede….Na tohle opravdu myslete. Není umění koupit luxusní auto za 250 000 Kč. Servis a vše kolem může za rok stát půlky ceny auta.

 Další otázky k výběru vhodného auta zodpovíme v příštím díle blogu.

Chcete poradit s výběrem auta nebo zařídit rovnou dovoz hezkého auta z Německa?

Kontaktujte nás a rádi pomůžeme i vám.

Těšíme se na spolupráci. A především „Co si domluvíme, to platí“

Jiří & Alex

Mohlo by vás zajímat