Autoservis jak se patří
Pokud Vás zajímá, proč a vlastně za co jsem zaplatil celkem asi 52 tisíc při opravě auta, tak se pusťte dále směle do čtení a jak už název příběhu napovídá, byl jsem opravdu typická kafka jednoho autoservisu. Mělo to podobný spád jako moje oblíbená krátká povídka od skvělého M.Šimka…“jak jsem se stal nezaměstnaným“
Všechno to začalo nenápadně, sednu si takhle jednou v noci do auta, že vyrazím do Německa i náhle se rozsvítila kontrolka chladící kapaliny, že jí mám dolít. No bohužel, opravdu sebou nevozím chladící kapalinu, tak jsem jí dolil asi za 3 km později na čerpací stanici. Vlezlo tam asi jen deci, ale co už, asi má VW přísnou měrku J . Od té doby vše ok… a mohl jsem směle dále pokračovat s kolegou pro Mercedesa třídy B s podvalníkem, jako bonus.
Netopící auto v zimě není dobrá věc
Během cesty se asi 4 x rozsvítila zase kontrolka, že má Volkswagen opět chuť na chladící kapalinu…, tak to jsme trošku znervózněli a pokaždé raději zastavili. Po zastavení a kontrole bylo s autem vždy vše OK. Voda nevařila, olej nebyl ve vodě atd. Tak jsme to svedli asi na špatné čidlo a jeli dále. Prostě žádný stress, tak sem tam svítí kontrolka no bóže, jenže pak auto přestalo i topit, což bylo pozoruhodné, neboť domů jsme to měli asi 130 kilometrů a venku bylo mínus 4 stupně, no nic ještě, že máme vyhřívaná sedadla.
Názor zákazníka nikoho nezajímá
Jakmile jsme se vrátili, tak jsem zajel na druhý den s autem do autoservisu, ať se na to kluci kouknou a při tom ať mě vymění i olej a filtr. Já osobně měním na každém svém autě olej každých 13 tisíc km a nic mě nezajímá, jestli je to long life apod.
Ano jsem možná pro někoho blázen co nevěří v dynamický vývoj ve výrobě motorových olejů, ale mám to tak. Ještě jsem si dělal legraci a doufal, že to nebude třeba prasklé těsnění pod hlavou… na čež jsem přijímacího technika upozornil na fakt, aby se na něj primárně koukli, jestli je v pořádku, že je to celé nějaké divné.
Trilogie aneb zkušenost s autoservisem
První pokus … víme co tomu je
Po dvou dnech bádání mi volali ze servisu, že byl seklý termostat, že jej pomocí diagnostiky rozchodili a vše bude ok. Těsnění pod hlavou je v prý pořádku, takže dobrá zpráva.
Přiznám se, že moc jsem sice nerozuměl tomu, jak může být seklý termostat a díky tomu se ztrácet voda a auto netopí a k tomu jej oživit přes diagnostiku, ale OK, oni jsou odborníci, tak co to budu řešit. Zaplatil jsem a jedu domů.
Ujel jsem bez přehánění asi 40 kilometrů a éééjhle znova ta samá kontrolka a znovu bez topení, navíc v době, kdy venku bylo mínus deset, takže si dokážete představit, jak bylo v autě. Tučňák Pingu by chrochtal blahem, ale já nikoliv.
„Vienna calling“ aneb druhý pokus
Takže volám opět do servisu, že jim na dílně něco neklaplo, že je to to samé… K údivu opravujícího, že pokus s termostatovým tělocvikem neklapl jsem byl opět bez auta. Ke cti servisu bylo vždy to, že měli dostatek náhradních aut…teď už vím asi důvod, proč tomu tak je. Nu což.
Po několika urgencích z mé strany co že s tím tedy je, byla na světě nová informace. Že prý se termostat opět asi sekl a bude třeba jej vyměnit, nicméně vzhledem k faktu, že první pokus byl neúspěšný, tak mě dají termostat za jejich nákupní cenu. Tak jsem si říkal, že to zní fér…Takže cena měla být pod 4 tisíce Tisíce bez DPH, neboť mám termostat v pouzdře a je dražší.
Jak udělat ze 4 tisíc 20? Jednoduše
Po dvou dnech jsem si opět volal do servisu, kdy že to bude… Prý mi za hodinu zavolají…. O 6 hodin později volám opět já se stejnou otázkou, kdy bude auto hotové? Tak jsme dostal odpověď, že auto již je hotové…. A cena za opravu je 19 600 Kč!!!!!!!
Tak jsem jen suše polkl a řekl jsem jim, jestli si dělají legraci??? A oni, že né, že prý jsem měl ještě určitě špatný radiátor na zadní sedadla a díky tomu se ztrácela ta voda a jako bonus mi ještě opravili ventilátor na zadní sedadla, který nefungoval….
Tak jsem se jich zeptal na to, proč mi měnili radiátor a ventilátor, když to nesouvisí s tím, že se ztrácí voda v chladiči? Nehledě na to, že za ten ventilátor si naúčtovali 8300 Kč (což je asi normál cena, jenže podle mě tam byl v čoudu jen uhlík.., ale proč to spravit, když to můžeme vyměnit) a pokud by byl špatný radiátor, tak je v autě voda, což nebyla..
Už jsem byl opravdu hodně asertivní a to si myslím, že jsem opravdu klidná povaha. Zaplatil jsem jim jen poměrnou část a pak, že mám domluvit s majitelem. To byl pátek….
Myslíte si, že byl klid?
Po ujetí, teď už astronomický 56 kilometrů opět totéž…kontrolka, netopilo, hotovo…. Nacházel jsme se ve fázi, kdy člověk neví jestli má brečet nebo se smát… Volal jsem už přímo majiteli servisu, jestli si už ze mě fakt dělají legraci nebo co…
No takže v pondělí opět do servisu…
Tak teď už fakt víme co tomu je
Po dalších dvou dnech telefonát… už víme co tomu opravdu je. Říká již známý hlas ze servisu…. Paráda řekl jsem si…. A čím to tedy je?
No je to těsněním pod hlavou…., nekomentoval jsem to, neboť jsem jim hned ze začátku říkal, jestli to nebude těsněním pod hlavou? A pokaždé mě ubezpečili!, že nikoliv, že těsnění je v pořádku. A najednou to je těsněním? Takže co dále….
Opravuje se těsnění….a od té doby jsem auto 14 dnů neviděl a čekám na zavolání ze servisu…o ceně za opravu těsnění se mi asi nechce mluvit, neboť se pohybuje ve výši, že by 4 členná rodina za ty peníze jela na týden do pěkného hotelu do Chorvatska.
Snad už to bude fungovat
Nebudu zde uvádět jméno autoservisu, nechci dělat kolem toho dusno jen napíšu, že mě prostě opravdu dostali… se vším…
Ale ptám se sám sebe, proč ze mě dělali idiota, nepodívali se hned pořádně a nešli po pravé příčině a vymýšleli konspirační teorie, že za vše může termostat a pak ventilátor? a pak asi E.T. na kole….
Nehledě na to, že jsem jim sám řekl, ať se prvně kouknou na těsnění, což bylo hned začátkem února. 2X jsem dostal odpověď, že těsněním to není….a éjhle zákazník měl pravdu, leč odborníci ze servisu na to nereflektovali a měnili a měnili, však to někdo zaplatí….
Zajímalo by mě, jestli mám jen já takovou smůlu na autoservisy a nebo jestli máte podobné zkušenosti? Popřípadě, kde jezdíte Vy se svým autem do servisu?