Citroen C5 2.0 HDI, jak zvládl 50 000KM?
Citroen C5 a dlouhodobý test
Citroen C5 2.0 hdi? Pro dovozce aut? Proč??? V předchozích článcích, na mém webu i videích jsem poukázal na důvody koupě pro někoho netradičního ojetého auta Citroenu C5 2.0 HDI 133KW v automatu. S Citroenem jsem najel něco přes 50 000 KM a jsem přesvědčen, že mám k tomuto auto co říct.
Citroen C5 2.0 HDI 133 kw je ideální dálniční auto
Citroen C5 s tímhle skvělým dieselovým motorem, jede krásně. Jezdí tiše, dynamicky i úsporně. Ano, podvozek je poněkud měkčí, ale to byl pro mě hlavní důvod, proč jsem si tohle ojeté auto vybral. Chtěl jsem zažít ještě to pravé Citroeňácké pohodlí, které dnes již v žádném modelu tohoto francouzského výrobce bohužel nezažijete.
Reálná spotřeba Citroenu C5?
Nejnižší spotřeba, kterou jsem kdy na autě měl byla 4.8L, to ovšem striktně dodržujete předpisy, jezdíte plynule…zkrátka jezdíte tak, jak se má. Na tak velké a těžké auto v automatu, to jsou skvělé hodnoty. To pohodlí a akustika při takovém stylu cestování…jedna báseň. Při tomhle stylu cestování je dojezd na plnou nádrž dle pal.počítače přes 1250 km!!! 🙂
Tak a teď pojďme do reálu...okresky 100 nebo 110 km/h dálnice tachometrových 145 Km/h možná i někdy o chlup více znamenají odběr do 6,2 litrů nafty. Což si myslím, že je stále dobré. Ano Německá auta jsou o pár deci možná níže, ale podle mě je to daň za to, že Citroen C5 má 6 stupňový automat. Upřímně? Mě je to asi jedno 🙂
Německé dálniční rychlostní běsnění, kdy jedete úplně v levém pruhu na tříproudé německé Autobahn společně s pětkovými Bavoráky a A6 Audinami, jejichž majitelé nechápu, co máte v autě za motor, že s nimi držíte tempo, tak takový styl jízdy znamená odběr 7,5 litrů nafty. To byla nejvyšší spotřeba, kterou jsem kdy na palubním počítači viděl. Jenže mě takový styl jízdy moc nebere….stejně nic nenaženete. V Německu dálničních 160 km/h je úplně na pohodu.
Citroen C5 a Adblue?
Můj Citroen C5 z roku 2016 je již samozřejmě vybaven adblue, měl jsem z toho zpočátku obavy, ale ukazuje se, že zbytečně. Ačkoliv je pravdou, že třeba v některých typech především dodávek občas selže čerpadlo adblue. Což může znamenat opravu kolem 20 tis.Kč, neboť se mění celá nádrž na adblue s čerpadlem. U mě, bez problémů.
Spotřeba adblue? Tahle čísla berte jako příměr, ale na 95% to tak je. Na nájezd lehce přes 20 tis.km tankuju cca 11 litrů Adblue.
Opravy? Servis? Citroen C5 je klasa
Opravy? Servis? Jen měním olej KAŽDÝCH 12 tis.km a nyní mě čeká výměna oleje v automatu a zřejmě mě budou čekat i brzdové destičky. Jinak NIC!!! Opravdu NIC!
Citroen mě neplatí za reklamu 🙂 , píšu svou zkušenost s tímhle autem…, fantastickým dálničním autem. Každý, kdo v něm jel, tak je překvapen, jak jezdí… i mí známí, kteří mají Audiny, Bavory apod. a z počátku se mě smáli, co jsem si to koupil za francouzský pelech, tak jen pokyvují, že jako respekt!!! Jsou úplně hotoví z odhlučnění a jízdního projevu auta o podvozku ani nemluvím. Mám v plánu zajet do originálního servisu Citroen a z této návštěvy udělat nějakou video reportáž. Snad se k tomu brzy dostanu….
Chtěl jsem Citroenka prodat, aby udělal radost i někomu jinému, dokud má rozumný nájezd. Někomu, kdo nejezdí takové šílené nájezdy jako já.Proč? Neboť na něm budu mít příští rok najeto s takovým tempem přes 190 Tisíc.km a to je již hodnota nájezdu, kdy obyvatelé ČR z této cifry občas omdlí, ale zřejmě spolu dáme dalších 50 000 Km…uvidíme, každopadně věřím, že klapne video ze servisu Citroen.
Těším se na spolupráci
J&J