Dovoz auta ze zahraničí a co dál se servisem?

Dovoz auta a následný servis

Člověk nemusí nic, jak se říká…..Pokud budete chtít mít klid od nefunkční klimatizace, roztrhnutých rozvodů motorů a podobné „radosti“, tak má odpověď na danou otázku je, že ano, budete investovat, pro ten klid v duši to stojí.

Co považujeme za minimum je udělat rozvody motorů vč. vodní pumpy, pokud není jasně deklarováno, že byly vyměněny. Pořízení a výměna kompletních rozvodů motorů stojí určitě méně, než pořízení nového motoru.

Přece s několik let starým autem nepojedete do autorizovaného servisu, aby Vám tam vyměnili rozvody, teda pokud tam nemáte známého, který to udělá za jinou než oficiální cenu.

Totéž platí i o klimatizaci, která je dnes ve vozech nutností.

Jak je na tom klimatizace?

Nechte si klimatizaci doplnit chladícím médiem, vyměňte si kabinový filtr, nechte si ji vyčistit, abyste vy i vaše rodina nedýchali různé viry a bakterie. Někdy mě přijde, že český národ šetří na věcech na který by určitě šetřit neměl. Ale asi to už je v povaze některých lidí.

Výměna oleje i když je záznam v servisní knize?

Ano, i když je záznam v servisní knize, tak jej vyměňte. Pět litrů kvalitního oleje stojí do 1500 Kč dle značky a typu, některé i méně, tak proč tenhle komfort motoru nedopřát? Věřte, že se Vám bohatě odmění.

V Americe není mnoho auto co mají rozbitý motor, proč tomu tak je?

Dle nás je to tím, že se tam prostě oleje mění v osobních autech kolem 10 tisíc kilometrů a nikdo to neřeší.

Máte pochybnosti o brzdné soustavě?

Totéž, vyměňte kotouče, destičky. Stejně Vás to dříve nebo později čeká…. Tak na co budete čekat a doufat, že na ně ještě dobrých 3000 kilometrů ujedete.

Příklad pana Havla, kterému jsme dovezli moc hezký Citroen C8 2,0 LPG. R.v. 2004 v plné výbavě.

Auto stálo 3000 Euro, mělo najeto nějakých 200 tis.km. Pan Havel nechal vše výše zmíněné udělat, auto bylo týden v servisu pro jistotu měnil i komplet spojku, protože už nezabírala jako za novoty a má klid…

Tipněte si kolik ho stála výměna rozvodů vč. vodní pumpy, brzdových destiček, svíčky NGK, olej 10w 40 Total + všechny filtry….. vč. kabinového. Mechanik ještě objevil netěsnost na radiátoru, tak jej vyměnil také asi za 1500 Kč.

Takže suma sumáru i s prací cena do 20 000Kč.

Je to hodně?

Je to málo?

Podle nás se zachoval velice zodpovědně, udělal vše dle doporučení mechanika a má klid.

Nešetřete na údržbě auta, pak Vám bude dlouho a spolehlivě sloužit, tak jak se budete chovat ke svému novému autu, tak dlouho Vám vydrží.

P.S. oleje longlife jsou super, ale i tak dělejte raději výměnu co 15 tis. kilometrů, pokud nevyužíváte auto pro dálniční cestování. Sami momentálně využíváme Audi A6 3.0 TDI a zatím se nikdy nestalo, že bychom přetáhli 15 tisícový interval výměny oleje a věřte, že tam lijeme Castrol, který nestojí zrovna málo.

Mohlo by vás zajímat