Dovoz ojetého auta jen do 10 let stáří?

Průměrné stáří ojetých aut v ČR?

Stará ojetá auta v ČR?

Proč se pořád řeší stáří ojetých aut v ČR?  Copak je nutností mít nové auto? Je řada lidí, kteří nad pořízením nového auta neuvažují a nemusí to být z finančních důvodů. Čekat na dodání auta 3 měsíce i půl roku od podepsání objednávky nemusí každého zrovna bavit. Mě by to tedy určitě nebavilo. Chci auto a chci ho hned, ne za půl roku.

Navíc je zde jasný fakt ztráty z ceny nového auta, vždyť, než s novým autem dojedete ze showroomu k Vám domů, tak to máte tak za 50 tisíc mínus. No a často je zde také ten fakt, že než se nové auto „vychytá“, protože zrovna na výrobní lince něco neklaplo, tak to také nějakou dobu potrvá.

Emisní limity u ojetých aut?

Ale no tak… dieselová auta, které mají funkční DPF filtry jsou dle mého názoru dostatečné ekologická, nicméně jsem rád, že si už konečně někdo všimnul i toho, že s těmi benzínovými auty to taky nebude zrovna na „zelenou“ notu, co se emisí týče.

Navíc je zde možnost hybridních pohonů nebo přestaveb na LPG. Ano opět se objeví takoví, kteří řeknou, že LPG je na nic, že to kazí motory a je to nespolehlivé atd…

Ano LPG je nespolehlivý systém, pokud Vám to do auta namontuje kamarád Franta, který si koupil LPG sadu na netu v „akci za 10 tisíc korun“ a při montáži bude postupovat dle videa na internetu. Prostě úspěch zaručen…

Proč jsou tedy v v Německu, Holandsku, Dánsku auta, co mají na LPG systémy najeto i více než 350 tis.km a stále vše funguje? Náhoda? Ne, jsou tam kvalitní systémy a kvalitní plyn. Hybridy s půl milionem na tachometru a vše funguje…Ano i to je realita.

Legislativa na dovoz aut do 10 let stáří?

Může mě někdo říct racionální důvod? Nemyslím teď řeči o tom, že se tady díky autům všichni udusíme, jsem z Ostravy, takže mi věřte, že o emisích něco vím a auta v tomhle vůbec nehrají roli. V globálu si myslím, že průmysl, letecká doprava apod. by se měly řešit co se emisí týče, než pořád dokola auta a jejich emisní limity. Auta to jsou lidé a od nich se tak nějak očekává, že budou potichoučku a dělat to co se jim řekne.

Sám jsem měl několik aut, které byly roku výroby 2004, 2005, 2006 apod. A je jedno jestli to byl Citroen, Peugeot, Audi.  Vůbec to nebyla špatná auta, spíše naopak, byla to super auta z dovozu, které mě nikdy nenechaly stát někde „na silnici“.

Vždy jsem si auto dovezl z Německa nebo z Holandska. Zainvestoval do počátečního servisu, sám jsem s nimi jezdil, dával jim to, co se autu dávat má a poté prodal. Vím, že všechny jezdí do dneška bez problémů, takže o co komu jde?

Opravdu mě unavuje diktát o tom, co můžeme a co ne…co je komu do toho v jak starém autě jezdím? Projdu STK? Emisemi? Hotovo, tečka, co kdo řeší? Tím pádem splňuji podmínky pro provoz v ČR.

Češi řeší ceny ojetých aut

Ano řeší, stejně jako Němci a jiné národy, nikde v Evropě totiž peníze nerostou na stromech. A člověk se musí chovat ekonomicky a racionálně, porovnávat nabídky. Ano, to, že stále existují lidé, kteří věří tomu, že si koupí “kvalitní auto” za cenu jedné kávy na den, tak ať si tomu věří.

Ojetá auta v zahraničí mají svou cenu

V zahraničí mají udržovaná auta svou cenu, je to dáno cenou za servis a ostatní náklady.  V ČR je oblíbený požadavek třeba na auto typu Ford Mondeo se stářím 8 let se 150 tis.km za 150 tisíc Kč. To je prostě v Německu nebo Holandsku nereálné. Nebavím se o bouračkách, ale o pěkných a fungujících autech.

Opravdu bude ČR vrakoviště Evropy?

Nemyslím si, že ČR bude odkladiště starých vraků ze západu. Lidé, kteří mají zájem o dovoz auta z Německa jsou rozumní a již pochopili, že zázraky se u ojetých aut nedějí a chtějí si za dobré auto připlatit, hlavně chtějí mít možnost volby při nákupu svého ojetého auta.

Omezit dovoz aut na 10 let stáří?

Ano v ČR si můžete koupit 3 nebo 4 roky staré auto v „základu“ jako bonus bude z operativního leasingu původem z ČR, na kterém se měnili řidiči každým dnem… auto jako bonus „skákalo“ někde po Praze atd. Ano, je původem z ČR, ale to je tak všechno. Ale co s tím? Ve velkých firmách v ČR to tak často s auty je. 1 auto a 5 řidičů.

A ještě poslední věc ke stáří ojetých aut… Sám bych si pro zábavu koupil nějaké starší BMW e36, Mercedes  coupe, Mazdu v cabriu apod. Je to špatně?

Ne, jsou to auta, která mají duši, stále existují lidé, co nechtějí mít v autě na přístrojovce tablet. Taková nová auta už dnes nekoupíte… možnost volby by neměl u nákupu ojetého auta nikdo omezovat. Ani politici, ani ostatní lidé, kteří dělají byznys s auty.

Nikdy jsem o tohle nežádal, ale pokud s článkem souhlasíte, tak nám dejte Palec na Facebooku. Děkujeme

Mohlo by vás zajímat