Dovoz Mazdy 6 GH? Fungující rodinné auto za rozumné peníze

Dovoz Mazdy 6 GH? Tato Mazda vyráběná od roku 2008 není jen další auto v nabídce ojetých aut. Je to auto se kterým Vás bude bavit jezdit. S Mazdami mám několik dobrých zkušeností. Hodně jsem jich dovezl, 3 vlastnil a nyní jsem měl naposledy v rukou velice zachovalou Mazdu 6 Kombi z roku 2009 s benzínovým 1.8i motorem. Jak jezdila? Jak vypadala? Je to praktické auto pro rodinu? Co ceny náhradních dílů? Dočtete se níže.

Pomyslné zápory Mazdy 6 GH? Jsou opravdové?

Netypicky začnu stinnými stránkami. Tyto Mazdy již tolik netrpí na korozi karoserie, jako její předchůdce. Což je pro dovoz Mazdy 6 GH skvělá zpráva, nicméně doporučuji provést antikorozní ochranu u podvozku a dutin.  To bych doporučil u každého japonského auta. Nechápu, že v Japonsku umí udělat technicky skvělá auta, ale na antikorozní úpravu by mohli přijet na školení do Evropy.

Má Mazda 6 problémové motory?

Začnu benzínovými motory. Netvrdím, že je to přímo problémový motor, jen u benzínového motoru 2.0 MZR DISI je třeba tankovat kvalitní!!!palivo a nebo přidávat „aditiva“ pro benzínové motory, které pročistí vstřikovače. Ty jsou velmi citlivé právě na kvalitu benzínu a mohou se ucpat. No a u opravy být se svojí peněženkou nechcete. Mazda chce kvalitu a nemůžete jí šidit.

Další motory pro Mazdu 6 GH?

1.8i, 2.O MZR a 2.5i

1.8i je s manuální 5 stupňovou převodovkou, jedná se o základní motorizaci, která pro běžné ježdění naprosto dostačuje. Při normálním ježdění budete jezdit v klidu kolem 8 litrů benzínu. Je to moc? Podle mého není, je to daň za jednoduchost… v motoru nemáte turba a další moderní nesmysly, které při opravách jdou do tisíců. Tudíž jaký je rozdíl, jestli auto bude „žrát 6.5L nebo 8L“, když ročně najedete ani ne 15 000 KM? je to 6 750 kč ročně. To máte mírně nad 500 kč měsíčně… kolik, že prokouříte nebo propijete? 🙂 No a je to.

Komu je Mazda 6 s 1.8 motorem málo, pak můžete vzít dvoulitr, ten má 6.st. převodovku. Bude mírně vyšší spotřeba, ale máte dvoulitr, který je dynamičtější.

Vrcholem pro Mazdu 6 je 2.5i benzín. Auto jede krásně, v reálu je potřeba počítat s plus 2 litry na 100km v porovnání s ostatními motory. Co může být problém u tohoto motoru je fakt, že hezkých a zachovalých Mazd s tímhle motorem je čím dál méně. Poslední majitel je často nějaký mladý ogar a ten auto „dorasuje“, neboť si Mazdu plete s motokárou a nebo jí dodělá tak, že na ní bude šetřit při údržbě.

LPG do Mazdy? Moje doporučení? Zapomeňte na něj! Bez diskuze,Motory od Mazdy nemají LPG rády, snad možná 1.8i,ale ani tam bych to nedával.

Benzínové motory jsou po mechanické stránce spolehlivé – měňte pravidelně kvalitní olej, klidně zkraťte intervaly, lijte kvalitní palivo a neměl by být s těmito motory zásadní problém.

Diesel a Mazda 6?

Dvoulitry jsou většinou spolehlivé, mají dostatečný výkon, nicméně kde je problém tak s DPF filtry a pak hrozí destrukce motoru. O co se jedná?

Lidé jezdí s diesely krátké trasy, DPF regenerace se nedokončí a může docházet k tomu, že se nafta začne mísit s olejem v motoru. Pak hrozí doslova „úmrtí“ motoru a je hotovo.

Musíte kontrolovat hladinu oleje! Pokud roste, je problém. Pak olej vyměnit a s autem jezdit delší trasy, ideál dálniční cesty, kde vše proběhne jak má. Nejezdíte dálnice a delší trasy? Nemůžete mít diesel. Podobné problémy byly i u novější generace Mazdy 6 s diesely.

2.2 MZR CD je mechanický dobrý motor, platí totéž s DPF jako u dvoulitru a jiná „rizika“ jako při jiných starších dieselech – turba, vstřikovače, egr atd… Nicméně výhoda ve vysokém točivém momentu v Mazdě zničila nejednu „dvouhmotu“ a nebo unavila nejednu převodovku. Především za to často může majitel auta, který na každé křižovatce vystřelí jak smyslu zbavený.

Další negativa Mazdy 6? Jen subjektivní…

Pro někoho to může být tvrdost podvozku, neříkám, že je to kosti třas, ale Mazda byla, je a bude více sportovnější značka než například Toyota. Interiér není tak „cool“, jako má Volkswagen Passat, ale to nemá žádný „Japonec“. Mazda hraje na to, ať to vše funguje i za 10 let.

Mazda a drahé náhradní díly? Ono upřímně, pokud budete s 10 let starým autem jezdit do origo servisu, tak ano, opravy a údržba mohou být drahé, ale ptám se…kdo z vás tam bude jezdit? Jakmile jsem například Mazdu 6 dovezl udělal jsem nutný servis – výměna oleje, byly zvlněné kotouče na přední nápravě, tak jsem je nechal vyměnit, jak kotouče, tak destičky a věřte, že cena byla jako na Škoda Octavia. Brzdy Brembo. Ano, nedělal to originální servis, nicméně vyměnit brzdy a olej snad umí každý mechanik.

Pozitiva Mazdy 6 s označením GH?

Těch je několik…a převáží nad negativy.

Pro mě je to krásné auto, design se dle mého povedl. A dovoz Mazdy 6 GH si vždy užiji. Je to perfektní řidičské auto. Krásně se řídí, tvrdší podvozek a sportovní řízení dává pocit jistoty, reakce volantu je okamžitá a bez prodlev.

Všechny benzínové motory mají řetězové rozvody, což je jistě plus při nákladech na údržbu a platí za spolehlivé stroje.

Dovoz Mazdy 6 GH například kombi? Nabízí veliký vnitřní prostor, jak v předu, na zadních sedadlech, tak i v zavazadlovém prostoru. Co se výbavy týče, tak budete mít vše co potřebujete, aniž byste museli mít nutně v autě plnou výbavu. Mazda uvnitř funguje i po 10 letech provozu, nemá zbytečnosti, které mohou přinést do budoucna jen problémy, co by za to Ford nebo VW dal.

Co rodina reálně potřebuje? Prostorné, pohodlné, dobře vybavené auto, které se bude líbit dětem, manželce. Rodina potřebuje takové auto, které nezruinuje rodinný rozpočet. No a s Mazdou 6 nemůžete dle mého udělat chybu. Jen musíte dobře koupit… Opět, platí, že původ je u ojetého auta vším. Původ na prvním místě, pak až cena…, věřte, že vím o čem mluvím.

Hledáte dovoz Mazdy? Rád pomohu dovoz auta zařídit.

Mohlo by vás zajímat