Dovoz auta z Německa, aneb to co říkám klientům, sám dělám
Dovoz auta z Německa? Jak jsem již avizoval na začátku příspěvků s Citroenem C5. Chci to celé pojmout jako dlouhodobý test. Kdo jiný by měl testovat ojetá auta, jak ne člověk, který měsíčně najede přes 15 tisíc kilometrů v reálném provozu. Dálnice, okresky, noční jízdy, škaredé počasí, zkrátka při dovozech aut, zažijete vše.
Mám za sebou přes 20 tisíc kilometrů a necelé 2 měsíce společného života s Citroenem C5 2.0 hdi 133 Kw. Nebavím se zde o nějakým dvou denním nebo týdenním ježdění s autem, které si někdo vypůjčí v nějakém autobazaru a ve své podstatě jim dělá promo. Takových testů je plný internet.
Já to mám jinak…. Citroena C5 jsem si koupil a testuji jej na vlastní kůži, za své peníze a nikomu promo nedělám 🙂 . Přece jen se zde bavím o autě, které se již bohužel nevyrábí. Proč to dělám? A proč ne? Třeba někomu pomohu ve výběru ojetého auta. Třeba ukážu lidem, že obavy nemusí být vždy na místě, pokud se jedná o jiné výrobce, než auta z německé produkce.
20 tisíc kilometrů za necelé 2 měsíce… Výsledek?
Co se mě na Citroenu C5 líbí?
Má výborný motor – jede krásně, tiše. I při dálničních rychlostech v ČR kolem 140 km/h na tachometru a v Německu v rychlostech kolem 160 až 180 km/h je uvnitř auta velice dobrá akustika. Spotřeba? Pokud se hlídáte, tak kolem 5,2 L/100 km. Pokud jezdíte rychlá dálniční tempa, tak počítejte kolem 6 litrů nafty.
Automatická převodovka, má 6 stupňů. Ihned po koupi jsme nechal olej v automatu vyměnit. Převodovka se k autu přesně hodí, je na pohodu. Není to žádná „atomovka“ v automatech, ale mě to osobně nevadí a funguje hezky. Není to sportovní auto….tudíž bleskurychlou odezvu ani nečekám.
Odhlučnění interiéru
Je na jedničku s hvězdičkou. Troufnu si říct, že pokud bych někomu zavázal oči a posadil jej do auta a nechal jej hádat v čem jede, tak bych to viděl na tipy aut jako je Mercedes Benz C 220d, popř. Audi A4 2.0 110 KW apod.
Jízdní komfort
Rozepisovat se zde o jízdním komfortu je nošení dříví do lesa. Je skvělý! Tečka. Podvozek Citroenu je jistý, ačkoliv má člověk pocit, že se auto při ostrých průjezdech houpe, tak perfektně sedí a nikde vám neuskočí. Bixenony v noci krásně svítí a reproduktory vč. subwooferu hrají moc hezky.
Co se na autě podle mého nepovedlo?
Některé ovládací prvky, ale o tom jsem již mluvil v prvním videu. Odkládací kapsy, přihrádky apod., aby člověk také pohledal, ale některé značky jsou na tom stejně, ne-li ještě hůře.
Celkově 20 tisíc kiloemetrů s Citroenem C5 hodnotím pozitivně a rozhodnutí jej koupit nelituji. Žádná porucha, žádná nečekaná návštěva v servisu. Co by za to nejeden majitel nových současných aut dal, že? J Po koupi jsem ihned vyměnil olej v motoru, automatu a koupil nové přední pneu. Nic víc….
Tahle dělám dovozy aut já…, nechci jen o něčem mluvit a laborovat na teoretické bázi. Co říkám klientům, sám dělám. Občas se stačí jen nebát a šlápnout do méně „main streamových“ značek. Dovoz auta z Německa i pro vás, rád pomohu zorganizovat.