Dovoz auta z Německa s poškozením

Dovoz auta z Německa po bouračce má svá pravidla. Pro mnoho lidí, kteří si chtějí koupit ojeté auto, jakmile řeknete, že auto bylo bourané, či jinak poškozené, tak se od něj otočí a jdou jinam a stejně někde koupí zatajenou bouračku, která mohla být opravdu problém.

Je k tomu důvod? Podívejme se na to pohledem profíka.

Kdy není důvod k obavám z poškozeného vozu?

  • Pokud je auto opraveno správně a dobře.
  • Pokud Vám prodávající ukáže například fotky před bouračkou či poškozením.
  • Neměly by být vystřelené airbagy, ať již čelní nebo boční.
  • Neměla by být zasažená nosná část karosérie či střecha.

Co znamená, že je auto opraveno správně? Ideálně v originál servise dané značky. Proč? Poněvadž se tyto opravy dějí na úkor pojišťovny a z praxe vím, že autoservis raději vymění každou maličkost, aby auto bylo v pořádku, než aby něco zanedbali a zákazník pak něco reklamoval.

Dovoz auta z Německa po bouračce VW CADDY CNG 2015

Tohle byl případ i dovozu Volkswagenu Caddy na CNG, 2015 který byl bourán a opraven ve Volkswagenu v Německu. O jakou opravu se jednalo, se podívejte ve videu.

Vše jsem ověřil, a to co nám řekl prodejce již po telefonu, tak sedělo do posledního šroubku.  Nebyly vystřelené airbagy, zkrátka auto sjelo asi někde do příkopu, to je celé. Opraveno stylem, že v ČR, by se takové auto pravděpodobně prodávalo jako nebourané.

Auto je jako stavebnice

Auto je jako stavebnice, skládá se z X dílů, a to je třeba mít na paměti. Pokud vezmete poškozený díl a vyměníte jej za nový, tak je to na 90 % bez jakýchkoliv problémů, které by bránily budoucímu provozu. Navíc u těchto aut je často velmi dobrá cena.

Takových vozidel je v Německu hodně, tam je vyměněný blatník, tam je něco nastříkané, typicky kapoty od kamínků apod. Auta jezdí, auta se škrábnou, auta se opraví, to je život. A pokud není auto silně, ale jen lehce poškozené, není důvod od něj utíkat. Lakování neberu jako překážku, kdo z Vás někdy neškrábl někde auto, že?

Jaké značky jsou často nějak opravované?

Ukázkovým příkladem je BMWjiž jsem v minulosti psal, že u BMW je 50% šance, že je auto po nějaké opravě. A teď se nebavím o lakování. Mercedesy, AUDI, Volkswagen speciálně Passat. Proč? Je jich v Německu hodně a jsou často využívané firemní klientelou, která světe div se s auty jezdí.

Je to stále lepší, než je občas situace v ČR, kdy Vám všichni tvrdí, jak je auto nebouráno, v originálním stavu a je o 60 tisíc levnější, než stojí v zahraničí. Není tady něco špatně? 🙂

Mohlo by vás zajímat