Dovoz auta z Německa – zpětná vazba
Tohle mě vždy potěší. Dovoz auta z Německa se udál před 10 měsíci a klient mě jen tak napsal obsáhlý email s jeho dojmy z auta, neboť je jednalo o „exotiku“.
Nejednalo se o žádnou „horkou novinku“, nýbrž o Toyotu Prius druhé generace. Klient napsal své postřehy, neboť si byl vědom toho, že bude pro okolí za „exota“. Stejně jako já se svou hybridní Toyotou Prius 3.generace 🙂 .
Dovoz auta z Německa po 10.měsících
Zdravím Vás, ozývám se po dlouhé době, jelikož od našeho dovozu auta z Německa uplynulo již 10 měsíců.
Na vůz jsem nakonec po zvážení zakoupil stříbrné elektrony Enzo, které jsou nyní i přehozené na letních pneu a původní šedé elektrony z výroby budou na zimu.
Z oprav jsem zatím prováděl jen v červnu výfuk, a to část s tlumičem, kde to bylo již hodně zkorodované. V servisu měli jen problém s napojením nového dílu do navazujícího stávajícího, museli trochu improvizovat. Výfuk byl zřejmě již načatý a vše dokončila naše zima, sůl a cesty. Nechával jsem auto raději prohlédnout před cestou do Chorvatska a při prohlídce závadu zjistili, možná by to cestu vydrželo, ale chtěl jsem mít jistotu, co pak někde na cestách.
Drobná nutná oprava i u auta z Německa
Dále jsem musel provést v červenci opravu klimatizace – bylo porouchané čidlo vlevo u předního skla – prý je to v tomto místě hodně citlivé na dotek, to jsem chtěl mít samozřejmě před jízdou také v pořádku – bez klimy do Chorvatska? Nevím, i když v 1985 jsme tak jeli Wartburgem přes Maďarsko.
S Hybridem do Chorvatska
Samotná cesta do Chorvatska-Živogošče i zpět bez jediného problému, Toyota Prius šlapala jako hodinky, jen se hodně mlžili člení sklo a v tu chvíli jsem ocenil odmlžování čelního skla a zrcátek ovládané přímo z volantu. Spotřeba tam 5,7 l a zpět 6 l, nutno podotknout, že ve voze jely 4 dospělé osoby, naložený kufr a navíc střešní box 130 x 90 cm, konečně jsem také více využil a ocenil tempomat.
Před Chorvatskem se mi v letních měsících dařila spotřeba za cca 5,1 l při mých krátkých cestách do práce. U nás jsem ale opravdu stále za exota, neustále se mě ptali, jak to dobíjím, tak jsem to už nevydržel a v lednu dal na svůj profil na facebooku tento příspěvek (použil jsem i něco od vás, jak myšlenky, tak příspěvky):
Průkopník s Hybridní Toyotou
Asi jsem u nás průkopník. Dávám to sem, protože se mně někteří opakovaně ptají, jak a kde toho hybrida dobíjím, ale chápu, že v tom většina nemá jasno. Třeba to bude někoho zajímat, koho ne, dál číst nemusí…
Takže je to klasický hybrid, není to elektroauto, nijak ho nedobíjím, dobíjí se sám při provozu bržděním nebo jízdou z kopce, kdy se energie rekuperuje a přesouvá do baterie. Nashromážděná energie v baterii potom zásobuje elektromotor, který pomáhá benzínovému při předjíždění, do kopců, při zrychlení atd.
Zkušenost s hybridem z Německa?
A jaký je to hybrid? – dovezený z DE, 11 let stará, ale zachovalá Toyota Prius II generace (r.v. 09/2007, ale najeto jen prokázaných 71 000 km).
Proč jsem si nekoupil novější Renault, Hyundai, Dacii nebo Škodovku?
Protože jsem radši sáhnul po osvědčeném držáku. O Toyotě Prius jsem se dočetl, když jsem musel začít uvažovat o novém autu. Dovozce, se kterým jsem auto přivezl, napsal na svém webu, že přispěl dalším dovozem hybrida do kolébky bláznů pro své okolí, tak nevím… Nevedlo mně k tomu to, že bych chtěl za každou cenu ekologické auto, ale hybridní technologie se mi líbí a je už teď dostupnější a rozšířenější.
Já jsem s Toyotou Prius spokojený. Taťka ho taky chválí i ten známý, co ho se mnou spoluřídil do Chorvatska. Mamka nám jen vyčítá, že to nemá tažné.
Pokud uvažujete také o Hybridním autě, ať už Toyota nebo Mitsubishi, tak nám zavolejte, máme s těmito vozy bohaté zkušenosti a věřte, že se není čeho bát. Právě naopak…., chytne Vás to.