Dovoz auta ze 3 zemí
Duben byl pro nás pestrým měsícem. 3x jsme byli ve Švýcarsku, 2x v Belgii a nespočetně krát v našem oblíbeném Německu. Ani se neptejte, kolik jsme najeli za duben kilometrů. Moc…
To že my jezdíme jako blázni po Evropě má pro naše klienty výhodu v tom, že víme, kde mimo Německo zajet pro auta. A to je pro všechny zájemce o kvalitní ojeté auto perfektní zpráva a asi to nejdůležitejší při pořizování nového auta.
Dovoz auta ze Švýcarska
Švýcarsko je pro dovoz auta určeno dvěma sortám klientů. Buďto chcete krásné auto v top stavu, které i po 10 letech vypadá, jako by opravdu vyjelo ze Showroomu prodejce. Za takové auto chtějí tamní obyvatelé částky, které 90% českých občanů nebude ochotno akceptovat. Jeden příklad za všechny, ačkoliv to byla na Švýcarsko pěkná cena.
Honda CIVIC TYPE R – originál Type R, žádný tuzing, ale krásná bílá Honda, s červeným recaro interiérem, auto mělo najeto 69 tis.km, 2011 r.v., krásná bílá perleť, bílá kola, cena? 12500 Švýcarských franků – plus doprava – clo a daň. Takže výsledek je hooodně přes 300 tisíc kč. Ale proč řešit cenu? Já shánět takovou raritu, tak neváhám a kupuju. Protože takové auto se kupuje jednou maximálně 2x za život, tak co na tom ušetřím a nad čím budu laborovat?
Druhá sorta ojetých aut ve Švýcarsku jsou auta, která již opticky mají to nejlepší za sebou, ale technicky jsou v pořádku a nebo jsou po mírné kolizi, pak se dovoz auta v takovém stavu vyplatí i finančně.
Dovoz auta z Belgie
Belgii jsme si vyzkoušeli sami osobně v dubnovém víkendu. Byla neděle a my jeli pro krásné francouzské MPV Peugeot 807 po faceliftu od roku 2009. Prodejce maximálně vstřícný, auto bylo opticky i technicky ve velice zachovalém stavu, navíc jsme k autu dostali Carpass a písemné potvrzení kilometrů! Na rozdíl od českých poskytovatelů různých certifikátů, jsme za to nezaplatili ani korunu!!!! Chcete dovézt auto z Belgie? Kontaktujte nás.
BMW 530 XD z Belgie
Týden na to jsme úplnou náhodou jeli s klientem k témuž prodejci pro BMW 530XD 2007, které bylo za úžasnou cenu vzhledem k výbavě a hlavně kilometrům, auto mělo najeto jen 187tis.km!!!Servis jen BMW, ano bylo v roce 2015 trošku bouchlé na zadek, ale oprava za 2500 euro v BMW, tzn. Oprava asi jako, kdybyste měli na octavii odřenou kapotu a blatník. Hold cena práce v BMW je poněkud jiná než ve Škodovce.
Dovoz auta z Německa?
Pro nás jasný střed těhle dvou světů. Německo je ekonomický motor Evropy. Je tam největší nabídka aut vůbec. Jestli se někdo v ČR chlubí, že nabízí přes 8 tis.aut ve svých autobazarech, tak v Německu je výběr ze stovek tisíc aut. Dají se sehnat levná auta – tomu odpovídá i stav a nebo normální hezká auta za normální cenu a ty vozíme z 90%. Pak jsou extrémní rarity či exklusivně vybavené vozy, ale i ty v Německu umíme sehnat.
Nabídka aut v Německu a v ČR?
Porovnejme nabídku ojetých aut v Německu a v ČR, kolik ojetých aut se nabízí v Německu a v ČR.
Vždy se jedná o benzínové verze od roku 2010
Toyota Avensis 1076 vozů vs. v ČR 69 aut
Mazda 6 1094 vozů vs. v ČR 54 aut
Celkově na japonské vozy je Německo perfektní lokalitou, auta jsou po prvním max. druhém majiteli , tedy aspoň takové vozy svým klientům vozíme a mají plnou servisní historii. Víte proč? Protože s těmito auty jezdíte jen na oleje a brzdy, tak těch pár euro za originální servis připlatíte a pořád jste na tom lépe, než kdybyste koupili nějakého vylítaného VW nebo Mercedesa.
Nyní se podívejmě na žádaný segment Audi, BMW a VW, opět to budou vozy od roku 2010, neřeším jestli diesel nebo benzín.
Audi A6 – 11 955 aut v Německu vs. 330 aut v ČR
BMW 5 – 15 491 aut v Německu vs. 739 aut v ČR
Volkswagen Passat – 20 867 aut v Německu vs. 1523 aut v ČR
Jaký je z našeho zjištění závěr?
Jen v Německu je výběr mnohonásobně větší než v ČR, je zde větší výběr z motorizací, výbav, různých karosářských variant a opět je zde hlavně lepší a kvalitnější servis, cesty, nafta atd.
Vždy všem říkám, Německo je na auta úplně jiný svět. Pokud chcete také vybírat z několika tisíců aut z Německa, kontaktujte nás.
Ceny ojetých aut v ČR
V České Republice jsou často ceny ojetých aut u některých typů stejné jako v zahraničí, navíc často auta v bazarech vypadají jako by vyjely také ze showroomu, nicméně to má často jiný důvod než ve Švýcarsku. Pokud by bylo všechno tak ideální jak se zdá, tak by Němci a Belgičané jezdili kupovat auta do ČR a nikoliv my k nim.
Jen věc k zamyšlení… jak může stát auto stejně jako v Německu, které je dovezené z Německa…kde je čas? Kde je cena za dovoz? Atd…. prostě tady něco nesedí. A co se škrábanečků na autech v zahraničí týká, tak tam uvidíte auto více či méně škráblé. Víte proč? Protože to tam nikdo neřeší, kupujete používané auto a nikoliv nové.
Český trh se změnil v jakýsi ojetinový hybrid. Nabízí i 10 let ojetá auta, která „vypadají“ skoro jako nová. Úplně jiná otázka je technický stav nabízených aut.
Takhle to zkrátka nefunguje…. Vezměte si Vaše boty po 5 letech užívání, teda pokud vydrží 5 let. Jak vypadají? Jako nové nebo jsou i přes extrémní Vaši péči trošku použité? A totéž je s ojetými auty….