Bezpečnost na českých cestách a dálnicích?

Dovoz auta z Německa je občas „sport“

Nedá mě to, ale podělím se s Vámi o svůj pohled na situaci kolem D1 a jejího kolapsu tenhle týden a nejen k tomu. Jezdím po D1 (bohužel) tak 3x do týdne skrz celou Republikou, tudíž jí znám dokonale a pokaždé, když na ní stojím jen dvakrát a naberu 30 minut zpoždění, tak to považuji za výkon hodný úcty a radosti.

 Na D1 v prosinci sněží a je zima

Ano, takhle by se celá situace dala charakterizovat. Nerozumím jedné věci, jak k tomu všemu mohlo dojít?

Jsem silničář, vím, že má sněžit, vím, že je na daném úseku ještě rekonstrukce, která již měla být dávno hotová (tenhle fakt musím pominout a nevyjadřovat se k němu), tak první co udělám je to, že na daný úsek vyčlením 1 nebo 2 auta a daný úsek budu např. v intervalu 3x do hodiny projíždět pořád dokola tam zpět tam zpět.  Na tomhle úseku je to každý rok, každý rok! A je otázka času, kdy se tam něco semele. Letos dostal pojem kolona na D1 opravdu nový rozměr 🙂 .

„Za vše můžou zlí řidiči kamionu“ Hrrrrr na ně!!!

Nejsem kamioňák, nicméně všichni kdo sednou za volanty těhle kolosů, mají můj respekt. Můžou za to? Za to, že nebyla sjízdná dálnice? Za to může tirák? Všichni se o kamionech baví, jako by tam ten sníh schválně asi navezli…, ale problém je podle mě jinde.

Ano, můžeme se bavit o tom, že někteří řidiči kamiónů, to zkomplikovali tím, že vjeli i do levých pruhů, ale myslím si, že by tam měla přijet(přijít) k dotyčným policie se solí, pískem, nevím…. a ty auta vypakovat do háje.

Pak také musí tiráci dodržovat přestávky a co má řidič kamionu dělat? Má jet, když mu to zákon zakazuje? A jak to pak vysvětlí Simírovi v Hamburku, že nedodržel pauzu? Myslíte si, že to někoho bude zajímat? Možná ano, ale spíše ne. Zákon je zákon. Celá ta situace je jak u blbečků na dvorečku, neboť proč nejsou u dálnic parkoviště, kde by tiráky už před danou situací mohly zastavit, neboť používají mezi sebou vysílačky. Opět asi na delší diskusi…, nebudu také raději komentovat.

Když už, tak už… zakážeme vše

Zakážeme předjíždění kamiónů, ideál po celé D1, tím se vše vyřeší…podle mého chyba. Tomu se musím jen smát a tyhle řeči považuji za populismus. Ano, můžou být úseky, kde se to může zakázat, nicméně opět by na daných místech měla být častěji policie a pokutovat ty, co to poruší. Ale jen úseky…

Zákaz předjíždění kamionů na celé D1?

Zkuste si všichni zajet v pátek odpoledne na Wroclavskou A4 a uvidíte jak to může při zákazu předjíždění kamionů v ČR vypadat.  V pravém pruhu kamion za kamionem a v levém jede štrůdl aut, podle nejpomalejšího osobáku popř. dodávky a neuděláte nic a jste rádi , že jedete 110 km/h. Pak stačí jeden „střelec“ a je hotovo, neboť to nikdo nedobrzdí, poněvadž bezpečná vzdálenost mezi auty je jen zbožné přání.

Hlavní je podle mého plynulost dopravy

Bouračky a kolony v levém pruhu v rekonstruovaném úseku vůbec nechápu.  Jak k nim vůbec může dojít, je tam 80 km/H! Co dělá např. nějaká dodávka s plachtou v levém pruhu ve zúženém úseku?

Tohle je na D1 denně, tak proč to nikdo z policie nehlídá a nepokutuje! Jak je možné, že tam „páni řidiči“ ve firemních autech jezdí 130 km/h a pak jen stačí o kohokoliv zavadit a je hotovo….a opět je z D1 parkoviště. Skoro každý den to samé dokola a znova a znova… monkey business, nic víc! Kde je dálniční policie, aby hlídala plynulost a bezpečnost dopravy…?

Nejhorší co můžete udělat je někoho zpomalit

Nejhorší co můžete na D1 udělat je situace, kdy jedete tachometrových 145 km/h a „brzdíte“ chytrolína za sebou ve fleetové octávce modré barvy nesoucí logo mobilního operátora a ten jen zuří a bliká a bliká, že mu nechcete uhnout. Navíc, když vezmeme v potaz, že před Vámi jede dalších 5 aut.

Takový člověk, by měl jít k Chocholouškovi nebo rovnou odevzdat papíry. „Vážený pane „kinder managere“, mě opravdu vůbec nezajímá, že utpělo Vaše Ego a musel jste šlápnout na brzdu, neboť tam máte min 170km/h.

A to je tak o D1 asi vše…jeden velký neřízený chaos…

Kohokoliv z ŘSD nebo ministerstva dopravy vezmu do Německa

Nemyslím to špatně nebo ironicky. Možná by někdo z ŘSD nebo z Ministerstva dopravy měl jet na západ na školení či poradu a přenést myšlenky do ČR, poněvadž tam to funguje. Nicméně jedná se čistě o můj názor a mohu se v některých bodech mýlit, neboť nejsem žádný odborník na dopravu.

Beru to z profesního pohledu řidiče a uživatele, který za dálniční známku zaplatil a chce jí využívat. Jen nemám rád kecy v kleci…, nic se roky neděje ať s D1, tak s bezpečností na cestách. Co se na D1 umí dokonale,  je měřit rychlost na opravených, hezkých a přehledných úsecích. Zbytek nikoho nezajímá, aspoň tak to na mě působí a proto buďme k sobě na cestách ohleduplní, každý chce dojet domů v pořádku.

Mohlo by vás zajímat