Citroen C5? Proč…? Na mé práci individuálního dovozce aut mě baví několik věcí. Mimo jiné fakt, že každý týden sedím v jiných autech, dokážu je porovnat, poznám jak se jednotlivá auta chovají a podobně. Na základě těchto zkušeností mohu ostatním lidem poradit, jaké auto si třeba mají vybrat, pokud nevědí a v autech se neorientují. Dělám maximum proto, abych neměl předsudky k jednotlivým výrobcům aut.

Ale! Občas šokuji sám sebe, jako nyní a myslím si, že nejen sebe, ale i své okolí. V mém vozovém parku se objevil Citroen C5 limuzína. A nikdo zprvu nechápal…Citroen? Ty? Proč?

Proč jsem se rozhodl pro Citroen C5?

Upřímně ani nevím, přišel mě jako fajn auto. Vzhledem k roku výroby, výbavě, motorizaci a celkovém stavu a pořizovací ceně. Navíc, tohle je podle mého poslední pořádný Citroen s hydropneumatickým pérováním. Ať mě někdo řekne PROČ proboha přestal Citroen dělat hydropneumatiku!!!???

Jsou 2 názory…klesající zájem o tento druh odpružení…. pak říkám, že měl Citroen C5 slabý marketing a nebo to bylo opět nějaké „politické rozhodnutí v PSA“, které nedává příliš smysl.

Jak vypadá?

Nesmíme zapomínat na fakt, že ve své době byl Citroen C5 až nesmyslně drahý a to byl podle mého jeho hřebíček do pomyslné rakve…a zákazníci raději sáhli po německé, lépe znějící konkurenci. Nicméně jako ojeté auto nevidím důvody, proč bych se ho měl bát.

Citroen C5 v dlohodobém testu

Tenhle nákup, pojmu jako dlouhodobý test auta… uvidíme co Citroen vydrží a jak bude fungovat. Kdo jiný by měl auta testovat jak né člověk, kterého auta baví a zabývá se jimi.

Nebavím se zde o nějakém dvoudenním testu, kterých je plný internet.

Dáme si pěkně dlouhodobý test Citroen C5 2.0 HDi 133 KW, 6. st.automat.

Co jsem udělal ihned po koupi Citroenu?

To co doporučuji všem po dovozu auta. Po koupi jsem koupil nové přední pneu, né že by byly hodně sjeté, ale nechci za deště řešit, kdy mě pneumatika přestane odvádět svou práci. Nechal jsem vyměnit všechny filtry, nechal vylít motorový olej a olej v automatu. Ještě byl na pravém světlometu stržený motorek na vyrovnávání xenonu – 1800 Kč v orig.díle.

Pneu stály 4 200 Kč, Olej v motoru + výměna s filtrem kolem 1600 Kč, výměna v automatu i s proplachem kolem 7000 Kč. No a samozřejmě jsem si vyčistil interiér mokrou cestou.

CITROEN C5 KOMBI 2.0 HDI v bílé perleťi

Za celou svou kariéru jsem dovezl asi 3 Citroeny C5 např. toto kombi.

Mohlo by vás zajímat