Auto co jezdí za pár korun…jen né diesel

8.7.2017 / 285 / Blog
Sdílej na Facebooku
Sdílej na Twitteru
Sdílej na Pinterestu
Sdílej na Google Plus

Hybrid je cesta

Upřímně nás tenhle požadavek klienta dosti zaskočil a myslel jsem si, že je to další vhodný adept pro doktora Chocholouška, ale takové auta opravdu existují.

 

Představujeme Opel Ampera

Začalo to obdobně jako u většiny lidí, kteří hledají svůj nový vůz. Klient asi měsíc hledal v ČR, byl se podívat na 3 auta a vše jak on sám popsal, bylo nějaké divné a některé věci se i jemu jako laikovi nezdály, jako například ošoupaná provozní brzda u auta, které mělo mít údajně najeto kolem 100 tisíc KM a nebo doslova „vybydlený“ interiér.

S námi auto za 3 dny, žádný problém

Pán z Prahy věděl jaké auto z Německa hledá. Chtěl Opel Ampera a my jsme mu pomohli vybrat vhodného prodejce. Jak sám říkal, že už byl skeptický i na dovozce aut, hodně skeptický, neboť jak nám později vyprávěl, tak před mujdovoz.cz sám oslovil dvě konkurenční společnosti, nicméně vše dopadlo tak nějak všelijak.

Nepředpokládal, že vše půjde hladce, pro představu…s námi auto dovezl z Německa za 3 dny od zadání požadavku.

Našli jsme, černá krasavice od OPELU

Opel Ampera stál u oficiálního dealera Opel, na auto jsme se byl osobně podívat při „vracečce“ z Německa, kdy jsem byl s klientem pro jiný vůz. Vše bylo v pořádku, klientovi jsem auto nafotil a on souhlasil s rezervací.

Vůz byl z roku 2013, měl najeto 150 tis.km a byl v plné výbavě – navigace, kůže, krásná černo perleťová metalíza, hudba BOSE atd.

70 kilometrů za pár korun…doslova.

 

Klient věděl přesně co chce. Potřeboval vůz na denní popojíždění – denně jezdit 50 km za prací. Opel ampera je totiž vůz se spalovacím motorem a zároveň na elektřinu.

Na jedno nabití vydržel vůz jet do ČR celých 68 kilometrů, jakmile dojde energie z baterie, tak se normálně připojí spalovací motor o výkonu 1,4 litru.

 

Geniálně jednoduché, ekonomické a zároveň ekologické. Jakmile dorazíte do cíle, vůz si jednoduše dobijete a můžete pokračovat z práce domů opět skoro zadarmo!

Není hybrid jako hybrid

Je to jiná forma hybridního pohonu, než například u Toyoty prius, která se nenabíjí ze sítě, ale během jízdy. Princip využití těchto aut je dosti podobný, je to vůz pro lidi, kteří potřebují jezdit krátké trasy do práce nebo na chalupu, neboť oba vozy mají dostatečný zavazadlový prostor s možností sklopením zadních sedaček.

 

Dovezli jsme i jednu krásnou Toyotu Prius ve světlé kůži s najetými 73tis.km s cenou kolem 220 tisíc korun pro pána z okolí Dvora Králového. Měl ty samé požadavky, chci auto na krátké trasy.

 

Jak nám říkal, nechtěl dopadnout jako jeho kolegové, kteří kodrcají s dieselem 20 kilometrů do práce a zpět a auto se jim již „odvděčuje“ nákladným servisem, protože diesel na krátké trasy prostě není stavěný a může vám tvrdit kdo chce co che….

Diesel byl původně pracovní motor – stálé otáčky po delší dobu a nikoliv nastartovat, využít turbo efektu, ukázat všem jak to jede a za 10 minut zastavit – smrt takového auta je dříve či později jistá.

Špatně zvolená motorizace

Podle mě je to i jeden z důvodů, proč řada lidí na dieselové auta nadává…vybrali si špatný motor pro své potřeby a to už nikdo nikdy nepřizná. To není chyba aut, je to chyba jejich výběru a lidé se stále utěšují tím, že budou jezdit za 5 nafty na 100 kilometrů. Jen se ptám k čemu jim to je, když to auto prostě odrovnají – vstřikovače, filtry pevných částic a jiné součástky na takový provoz nejsou stavěné a jejich opravy jsou samozřejmě drahé.

Hon na diesely aneb čarodějnice, již byly…

Současná politika všech evropských zemí, kdy zbrojí proti dieselům mě příjde úplně ustřelená a podobá se honu na čarodějnice. Chápu, že po dieselgate jsou najednou všichni chytří, ale neměl by se někdo spíše zamyslet nad tím, proč taková firma jako VW takovýto krok udělala?

Protože podle mě všechny euro 6, 7, 8 a bůh ví kolik jich bude je bruselský nesmysl. Ano je nutné to, aby z auta nelítaly saze, ale myslím si, že filtry pevných částic jsou dostatečným řešením a dál bych to už nehrotil.

 

Kdo jezdí dálky, ať má diesel, kdo jezdí kolem „komínu“ ať si koupí benzín nebo hybrid a je vše vyřešeno.

Tímto zdravíme politiky do Bruselu a všechny úředníky – zamyslete se už konečně nad tím, jakou politiku vedete!!!

Jak říkají němečtí obchodníci je to prostě Scheiss ( blbost)  a mají pravdu.