Auto v ČR aneb opravdu je z nás vrakoviště Evropy?

Auto starší 10 let je vrak. Tohle nemůže nikdo myslet vážně a mrzí mě, že se tohle klišé stále propaguje. Auta v ČR stárnou, ano tohle je závěr nedávno zveřejněného článku na internetu.

Ale já se ptám. Je starší auto opravdu takový problém pro společnost?

12 let starý Lexus, Toyota a jiné držáky nejsou přece zralé do šrotu jen proto, že nesplňují nesmysly ze strany bruselských úředníků, kteří jezdí auty z peněz daňových poplatníků z celé EU. S takovými lidmi se nemůžete bavit o reálných potřebách běžných obyvatel, neboť takový člověk, který právě vystoupí z nového BMW řady 7 nemůže rozumět potřebám běžných lidí. NIKDY.

Nové auto neznamená lepší auto

Víte trošku mě děsí trend, který je u automobilek zcela zjevný.

Vytrácí se individualita aut, kvalita, vytrácí se originalita, spolehlivost, jednoduchost koncepce celého auta.(Až na pár vyjímek). Jedinné co se opravdu napříč trhem zlepšuje je bezpečnost.

Auta jsou díky emisním normám stále složitější, rádoby modernější, dražší, ale pro běžného uživatele po 4 letech provozu jsou zralé na výměnu a nebo mohou končit s neopravitelnými závadami na elektroinstalaci, pohonných ústrojích apod.

Tohle je opravdu to, co chceme? Opravdu chceme měnit auta po 120 nebo 150 tisících kilometrech? Jak už tohle není ekologická zátěž pro planetu, tak pak už nevím co teda. Není lepší vyrobit 1 kvalitní auto a mít jej těch 10 let, pak jej dál prodat.Než během 10 let auta 3x otočit? Ptám se…neznám fundovanou odpověď. Ale já osobně, bych měl raději 1 kvalitně udělané auto 10 let, než 3 masové „plečky z Číny“.

Nové auto má asistenty

V článku se píše o bezpečnostních asistentech nových aut. Souhlasím, že některé jsou užitečné, např. varování před kolizí, hlídání mrtvých úhlů apod. Na druhou stranu nechápu systémy hlídání jízdních pruhů apod. Proč? Téměř každou jízdu do Německa s klienty vidím nějaké to auto kličkovat na silnici mezi jízdními pruhy a majitel tohoto technického zázraku směle kouká do mobilu. Ano, opravdu „bezpečnost na 1.místě“.

Moderní auto, je opravdu lepší?

Moderní auto má krásný design, tedy většinou. A ano,laická veřejnost se domnívá, že nové auto znamená lepší auto, jenže rozhovory s automechaniky často ukazují pravý opak. Pokud se Vám v „moderním autě“ zblázní software, tak Vám nepomůže vůbec nic. Nebo jen díky nějaké chybě na jednom ze 150 či více čidel se auto na cestě v noci někde odstaví. Nemuselo by, ale software to vyhodnotil, že to tak bude lepší….to chcete!

Tablety v autech….proč?

Aby výrobci opět ušetřili. Proto. Mít veškeré ovládání přes dotykové tablety je z mého pohledu největší bezpečnostní chyba pro bezpečné ovládání auta, které kdo kdy mohl udělat. Příjde mě opravdu úsměvné, že jen chytnete telefon a policista Vás uvidí, tak dostanete pokutu body a já nevím co. Ale to, že při jízdě 3 nebo 4 vteřiny možná i déle nekoukáte na cestu, neboť právě si ovládáte klimatizaci nebo vyhřívaná sedadla, tak tohle nikomu nevadí. Není to zvláštní?

Jaké nové auto bych si dnes na trhu koupil?

Upřímně, neznám na tuhle otázku odpověď. Zcela jistě vím, že při současném elektro bláznění bych měl problém a raději bych si dovezl nějaké hezké auto staršího roku výroby, ještě z normální doby. Protože taková auta, ještě dělali strojaři a nikoliv programátoři.

Cena nového auta je poslední tečka

Proč nová auta stále zdražují, když jejich výrobci tlačí na své dodavatele, aby stále snižovali ceny svých komponentů? Tak na tuhle otázku, neznám již vůbec odpověď. Teorií mám několik… Víte jak to dopadne? Lidé to přestanou řešit, budou kupovat čínská levná auta, které se pak někde „zlikvidují“ a koupí se nové.

Opět mě to celé, když nic jiného příjde jako jedno veliké ekologické pokrytectví. Nebo nikoliv?

Chcete normální auto v dobrém stavu? Zavolejte nám.

Těšíme se na spolupráci.

Jiří Janíček

Mohlo by vás zajímat