Auta z Německa nechrání „nerozbitnost“

Ano, to že máte auta z Německa, neznamená automaticky fakt, že se těmto vozům budou vyhýbat neduhy automobilek, které si auto odváží již z výroby. Zvláštní, že to píše dovozce aut, že? 🙂 Mám Vám lhát?

Je nutno brát v potaz možné závady aut od výrobce, konstrukční vady a nebo fakt, že u některých vozidel jdete pomyslnému „štěstí“, že se něco rozbije, zkrátka naproti. Auta z Německa jsou lépe servisovaná atd.., to ano, ale nejsou nesmrtelná.

Věčné TDI?

TDI je pro mnoho lidí symbol spolehlivosti, výkonu a nízké spotřeby.

ALE! pominu průšvihy 2.0 tdi ve výkonnějších verzích z dřívějších let. I třeba EGR ventily u některých modelů jsou klasikou. I takový motor 1.9 TDI 77 kw neznamená vždy jistotu. U kluků v autoservisech jsem viděl několik motorů s ojnicemi ve tvaru, který určitě z výroby neměly. Je třeba se podívat na kód motoru, kde tyto ojnice byly problémové!!!

Převodovky u Škoda Octavia

Ano i opěvovaná Škoda má typické vady, ale co mě překvapilo a „převodovkáři“ mě opět řekli, že to není nic výjimečného, tak že u slabších motorizací v benzínu může dojít k poškození převodovky. A auto může mít klidně jen 80 až 100 tis.km najeto.

Fordy a elektroinstalace

Také občas nešvar Fordů, jinak spolehlivých aut. Tam se přicvakne drátek, tam se něco odtaví nebo někam zateče voda a je zaděláno na možný problém. Powershifty (automatické převodovky) jsou také „legendární…“ V Německu se nyní řeší problémy, že u nových Fordů jede rádio s navigací a najednou se vypne… a nikdo neví co s tím. Nová auta prosím pěkně!

Alfa Romeo – no když to zkrátím… opravdu si ji nekupujte. A je jedno, co to je za model. Jsou to krásná auta, také se mi vždy líbila. Ale auto není od toho, abych na něj koukal na servisním zvedáku. Častý dotaz zájemce o dovoz auta z Německa. Hledám Alfu Romeo do 100 tis.kč… Lidi probuďte se! Takhle to nefunguje….koupíte nějaký šrot, doslova.

Budou s autem problémy?

S každým autem mohou být kdykoliv jakékoliv problémy. A je jedno, jestli se jedná o auta z Německa. Auto je stroj. Specifické motorizace i u málo ojetých aut mohou znamenat fatální závady jako jsou různá biturba, malé objemy a nebo naopak různě přetechnizovaná auta se 4 turby apod. Každý, kdo si takové auto kupuje, s tím musí počítat.

Totéž platí u prvků výbavy. Vezměte v potaz jeden fakt, že například výrobce automobilů dává X let záruku na auto, tady hlavně „Japonci 3 až 5 let není problém, Korejci dokonce 7 let záruka na auto“. Evropa 2 roky.

Nicméně na prvky výbavy i u korejských aut se 7 letou zároukou jen 2 nebo 3 roky. Takže musíte brát v potaz, že bohatá výbava u kdejakého výrobce například z Evropy, který je rád :-), že vyrobil auto nemusí být luxus na palubě přednost, ale naopak potenciální zdroj problémů.

Bezproblémová auta z Německa?

Samozřejmě, jsou automobilky, které něco vyrobí a auto funguje jako celek X set tisíc kilometrů. Je tedy pravdou, že většinou jsou to buď Toyoty, Mazdy, Hondy resp. Japonci všeobecně. Ať již reporty spolehlivosti v USA v Evropě, zkrátka je to tak, Japonci to umí.

I oni mají své problémové oblasti – Toyota s dieselama, které si v minulosti vypůjčila od BMW…, tak si myslím, že tenhle krok by v Toyotě rádi vrátili zpátky v čase. Nyní třeba v nabídce osobních aut od Toyoty, diesel mimo Landcruisera a Hiluxe nenajdete. Takové BMW je zase lepší s třílitrovým dieselem, než koupit nějakou 318i v benzínu. Je toho zkrátka hodně :-). Pokud chcete výběr auta probrat a zařídit dovoz auta, tak jste správně.

Mohlo by vás zajímat