Co v autě není, tak opravdu není aneb jak je to s příslušenstvím k autu v zahraničí?
Vážení návštěvníci našeho webu. Rád bych se dnes na našem blogu věnoval tématu příslušenství k nabízeným automobilům v zahraničí. Přivedl mě k této myšlence klient, kterému jsme dovezli auto z Německa v prosinci, jednalo o vůz Opel Zafira.
Popíšu v „kostce“ příběh Zafiry. Jednalo se o vůz z roku 2014 s nízkým nájezdem, s dostačující výbavou, bývalé firemní vozidlo, 1.majitel. Vůz byl za velice zajímavou cenu, měl „kosmetickou“ vadu na zadním nárazníku.
Na vůz jsem se ze své iniciativy zajel týden dopředu před uvažovanou koupí podívat, při jedné mé cestě z Německa, zajel jsem si asi 100 km, ale bral jsem to tak, že se na auto podívám, klientovi zavolám, popíšu stav auta, popřípadě jej projedu, abychom věděli , jak se věci mají.
Věděl jsem, že u daného prodejce je vše tak, jak si řekneme po telefonu, ale říkal jsem si, že ztratím pár stovek za naftu a hodinu a půl času. Při příjezdu stál vůz venku v mrazu…zašel jsem pro klíče, nastartoval…a vše bylo v pořádku, motor šel i při venkovní teplotě -7 stupňů celsia „dieselovsky kultivovaně“ J , el.výbava fungovala také vč. zadních couvacích senzorů.
Vše jsem popsal klientovi, „vadu“ na nárazníku nafotil a poslal jsem vše na mail. Klient s koupí na dálku souhlasil, nechal jsem prodejci rezervační zálohu, jen tak, aniž bych klienta kdykoliv viděl, žádné potvrzení zálohy, žádné dvojnásobné sankce v případě odřeknutí auta, nic podobného. Přistupuji k tomu tak, že když se dva dospělí lidé dohodnou, tak dohoda platí.
Po týdnu jsme pro auto jeli i s klientem, vůz si prohlédl, projel, zaplatil a jeli jsme zpět do ČR.
Za krátkou dobu klient volal, že ve vozidle chybí povinná výbava a roletka zavazadlového prostoru, jestli bych mohl zavolat prodejci do Německa a dané věci k autu získat. Prodejci jsem zavolal, nicméně mě bylo řečeno, že šéf není na prodejně a jen on mi může pomoci, neboť jen on přímo řeší nákupy aut pro své prodejny. Asi po necelých třech týdnech se prodejce ozval, neboť byl na vánoce mimo Německo a sdělil mě, že pokud v autě roletka a povinná výbava není, tak v autě nebyla a nemůže mi nijak pomoct. Neodpustil si „rýpnutí“, že prodává auta a nikoliv roletky, ale oba jsme se tomu zasmáli a já to upřímně chápu.
V žijme se prosím všichni do „kůže“ prodejců, kteří prodávají denně 15 až 20 aut. Proč by daný prodejce u obchodu za několik tisíc euro, nedal k auto roletku za 100 euro, pokud by jí měl a proč by měl zapotřebí nedat do auta lékárničku apod.?
Pokud jakákoliv věc v autě v době pořízení není, tak jí prodejce opravdu nedisponuje.
Proč jsem to zde celé napsal a zmínil….?
Reaguji na recenzi, kterou nám klient napsal, za což mu děkuji, že věci, které jsme mohli ovlivnit, jako je servis z naší strany, tak jej vnímá pozitivně a byl s naším přístupem spokojený. Ještě jednou velice děkuji.
Pro objektivitu zde uvádím recenzi klienta.
Jak hodnotíte mujdovoz.cz:
“Smíšené, přátelský přístup, námi vybrané auto v německém autobazaru pan Janíček prohlédl a popsal stav. Po odsouhlasení mne odvezl na místo a dohodl administrativu na německé straně. V ceně služby byla i úhrada poplatku (100euro) za převozové značky a pojištění na 5 dní. Potud vše OK. Ovšem a je to i částečně moje chyba, po příjezdu domů jsem zjistil že v autě chybí roleta kufru, povinná výbava a tady již aktivitu p. Janíčka při pokusu získat tyto věci z autobazaru hodnotím jako velice špatnou.”
Jaký je závěr z dovozu auta?
Beru si z tohoto případu poučení i pro sebe, možná by pomohlo volat do Německa nejen 5X denně, ale třeba 5x za hodinu nevím…., než jsem poprvé ohledně roletky do Německa zavolal, upozornil jsem klienta na to, že dle mého názoru věci k autu nebyly dodány. A to se i potvrdilo z německé strany.
Nemohu být a ani nejsem zodpovědný za německou protistranu. Jakmile mě někdo z prodejců i přes urgence neodpovídá na dotazy, protože nemá zkrátka čas nebo je na dovolené, tak za to nemohu nést jakoukoliv odpovědnost.
V mujdovoz.cz, jakýkoliv požadavek či dotaz řešíme okamžitě, pokud se nedostává odpovědi, tak chyba není na naší straně, ale vázne komunikace s prodejcem v zahraničí.