„Ultra koupě“ auta z dovozu
Ano i v Německu je nutné být ostražitý, tak jak jsme zde několikrát psali a upozorňovali na fakt, že jsou lokality a prodejci, kde se pro auta do Německa a nejen do Německa zkrátka nejezdí.
Oslovil nás klient s přáním koupě auta z dovozu Volkswagen Transporter T5 ve specifické motorizaci a výbavě. Vybrali jsme celkově 3 vozidla, nicméně jedno bylo dražší vzhledem k nízkému nájezdu, nízkým nájezdem u tohohle auta je míněno 129 tis.km, což je taková malá fatamorgána uprostřed pouště….
Reálný nájezd takovýchto aut je hodně přes 300 tis.km. Nicméně kilometrovému nájezdu odpovídala i cena, přes 11 500 Euro. I přes zdánlivě vysokou pořizovací cenu byl vůz během 3 dnů prodán.
Ano, v Německu se prodeje aut hýbou opravdu mnohdy neuvěřitelným tempem.
Druhou variantou byl vůz, který byl po 2.majiteli, měl najeto 270 tis.km. Byl ověřen co se týče kilometrů, nicméně po příjezdu se ukázalo, že nám místní Němec hodně opáleného původu opomenul sdělit, že byl vůz lakován a celkově působil opticky prazvláštně…
Byla zde volba se zákazníkem, zda-li premiérově pojedeme domů bez auta a nebo ještě zavoláme na jedno auto, byť s výhradami z naší strany
Ano, měli jsme v záloze ještě jednu variantu, která se mě osobně sice moc na dovoz nelíbila, ale klient ji stále zvažoval a chtěl nakonec pro ní vyrazit. Neboť v porovnání s předchozím autem, byla krásně vybavená.
Lokalita v Německu je základ
Jednalo se o stříbrnou Caravellu, která byla ve velice dobré výbavě. Nicméně nebyla kompletní servisní historie, poslední záznam byl z roku 2015, ale může se stát, přece jen kdo z vás jezdí s 10 let starým autem s 300 tisíci kilometry do originál servisu Volkswagen, že? Tohle by mě nevadilo, co mě vadilo, byl přístup prodávajícího a ukázalo se, že čich na prodejce jsem měl bohužel velice dobrý.
Co mě u prodávajícího v Německu vadilo?
Arogance po telefonu, neochota, nezájem, neochota a laxnost ke komunikaci. Možná i název jeho firmy, který se nesl v duchu Ruského státu. Tyhle střípky při „skládání puzzle“ u auta z dovozu znamenají možný potenciální problém.
Dojeli jsme na místo, auto vypadalo za ty peníze celkem dobře, mělo pár“ much“, ale kdo by je řešil, když cenovka tohoto auta byla o 100 000Kč levnější než v ČR a to se můžeme bavit o detailech nabízených aut v České Republice. Udělali jsme testovací jízdu i se „Sergejem“, tak jsem ho označil, neboť to nejvíce vypovídá o jeho lidském charakteru…K mému překvapení auto jelo dobře, klimatronic fungoval a zbytek výbavy také. Auto se koupilo a jeli jsme zpět do ČR.
Simír z Kobry 11 by se asi divil
Nebudu zde rozepisovat noční scénku na dálnici vystřiženou jako ze seriálu Kobra 11, kdy prostě VW Caravella umřela… Využil jsem síly svého osobního vozu, auto jsme zapřáhli na lano takovým tempem, že by se za rychlost nemusel stydět kdejaký tým formule 1 a čekali jsme na první sjezd z dálnice.
Neboť policejní složky Německa, nemají příliš smysl pro humor v podobných situacích a už vůbec ne, pokud se to děje večer na jejich tříproudových dálnicích a ještě k tomu s Českým autem.
Výsledek je takový, že se daný vůz odtáhl do Česka na odtahovce a vše dobře dopadlo. Oprava nebude jistě levná záležitost, nicméně klient si auto dle svých slov dá aspoň pořádně do kupy a i přes takovou adrenalinovou záležitost na tom stále ušetří. Což má pravdu, nicméně nechceme vozit nejlevnější auta z Německa.
Nás i klienta tahle situace netěšila, navíc od nás dostal ještě slevu, aby se mohl zaplatit odtah, ale tady to není o penězích. Tady je to o podstatě dovozu auta ze zahraničí a já osobně jsem hodně tuto zkušenost „rozdýchával“, neboť tohle není směr, kterým chci nadále fungovat.
Nechceme vozit ekonomické auta z Německa
Neztotožňuje se to s filozofií se kterou jsme zakládali mujdovoz.cz
Naší filozofií je vozit kvalitní a servisovaná auta
Nevozíme ani například reimporty ze států jako je Itálie nebo Španělsko.
Nechceme a nebudeme vozit nejlevnější auta ze zahraničí.
Chceme být maximálně nápomocni při dovozu auta ze zahraničí pro rodiny, pro lidi, kteří si chtějí udělat radost z nového auta z ciziny, nikoliv starost. Byť opět podotýkám, že klient i my jsme to brali, tak jak to bylo a i přes patálie nás neopouštěla dobrá nálada a klid, což by někdo nemusel dobře nést, nicméně není naším cílem vozit podobné auta z Německa ani z Holandska.
Máme zkušenosti a umíme při dovozu auta poradit
To proč se na nás lidé obracejí jsou naše zkušenosti. Ať je to s výběrem aut, lokalit kam pro ně jet, od koho auto koupit, aby vše probíhalo při dovozu auta ze zahraničí snadno, rychle bez komplikací.
Týden na to nás oslovil klient s požadavkem na dovoz Škody Octavia z Německa.
Jak probíhala tahle koupě auta z Německa?
Tak jak jsme zvyklí…. Auto ověřeno do posledního kilometru, nebouráno, 1.majitel.
Seriozní prodejce, který nám auto v Německu zarezervoval po zaslání zálohy, neměl problém s komunikací, byl ochotný a hlavně co řekl, tak platilo. My to máme stejně, jestli něco při dovozu auta řekneme, tak si za tím stojíme a to jak daný člověk na naše rady bude reagovat je čistě na něm.
Co má tahle krásná bílá Škoda Octavie společné s ostatními vozy, které jsme dovezli v minulosti?
Klient dal na naše zkušenosti s dovozem aut, dal na naše pocity při jednání s prodejcem, neboť jsme chtěli opět poskládat dovozové puzzle, tak, jak jsme zvyklí tzn. Bez komplikací a bez adrenalinu, rychle a hladce.