Audi A6 označení 4G od roku 2011
Někteří si z Audi dělají legraci, že jejich slogan dokonce poupravili a místo originálu „Náskok díky technice“ říkají, že Audi je „náskok díky marketingu“… Jsou tyto lidové tvorby na místě? Dozvíte se na konci článku…
Audi A6 od roku výroby 2011, s označením 4G má svou hodnotu
Výběr motoru pro Audi A6?
Názory jsou různé, objevují se motory 2.8 FSI s 204 koňmi, silné 3.0 TDI s výborným kroutícím momentem s výkony 204 nebo 245 koní a nebo pak vrchol nabídky a to je osmiválcové Biturbo v modelu RS6 s výkonem 560 koní.
Většina zájemců o tuto limuzínu sáhne po TDI a právem. 3.0 TDI a je jedno v jaké variantě je velice dobrá volba. Objevují se i Audi A6 s 2.0 TDI, zdá se vám to málo a máte obavy, že auto v kopci nepojede? Nemusíte se bát jezdí dostatečně a pro dálniční jízdy je to příjemný společník, nicméně třílitr je třílitr.
Pro sportovce jen varianta S6 s výkonem 420 koní a nebo RS6 s 560 koňskými silami.
Jen podotýkám, že s RS6 je velké riziko, že brzy příjdete o řidičský průkaz. Jednou jsme měl tu čest tohle auto řídit a upřímně asi bych jej nechtěl…prostě to svádí k blbnutí.
Je to asi jako s Toyotou Prius , jen z opačného konce. Toyota vás zase nutí jezdit v klidu a eco a přesto vás ta jízda baví.
Psát o Audi A6, že je kvalitně zpracovaná je jako říci…, že voda je mokrá. Interiér vypadá jako nový i pokud má auto najeto přes 150 tisíc KM.
Podvozek Audi?
Už v základu je podvozek nastaven jako kompromis mezi komfortem a dynamikou provozu. Některé vozy mají regulaci podvozku, kde je rozdíl díky vzduchovému podvozku ještě znatelnější. Navíc s podvozky nebývají problémy jako občas u předchozí A6 ve verzi ALLROAD.
Je nutno mít na paměti, že Audi A6 mimo sportovní verze, není střihač okresních zatáček a nikdy nebude. Je to dálniční polykač kilometrů.
Audi A6 je vítěz…posměšky nejsou na místě.
No a co mohu dodat k posměškům ze začátku? Dle hodnocení DEKRY je tato generace AUDI A6 typ 4G výhercem hodnocení „nejlepší ze třídy“ Je nejlépe hodnocený vůz v jakémsi „indexu kazivosti“ Takže gratulace pro Audi!!!
V kilometrovém nájezdu je Audi A6 vždy výrazně lepší, než je průměr dané třídy.
Bavíme se o vozech, které prošly DEKROU a měly najeto 100 až 150 tisíc kilometrů a byly výborné jak v oblasti podvozku, motoru, brzd i elektroinstalace. Ve všech oblastech výrazně lepší, než je průměr třídy. V čem nesbírá tato německá kráska kladné body je vnitřní prostor, hlavně na zadních sedadlech, ale kdo by to řešil, že?