Kilometry u ojetých aut?

Za poslední týden nám volali asi 3 lidé, kteří požadovali, aby jejich potenciální nový vůz měl najeto do 100 tisíc kilometrů, což je jistě v pořádku a každý má na takový požadavek plné právo, nicméně dotyčné osoby vyžadovaly i zajímavou cenu…ta byla do 190 tisíc kč vč. dovozu, přihlášky.

Jistě u Fiatu Bravo to není problém a jsme přesvědčeni, že by cena byla ještě zajímavější, ale ne v případě Fordu mondeo Titanium na LPG nebo 2,0 TDCi r.v. 2010! Zájemcům jsme vysvětlili, že tento požadavek není reálný. 2 nám nevěřili a zkoušejí štěstí u konkurence a ten třetí již má krásné mondeo za 250 tisíc. Tímto zdravíme do Pardubic.

Při poslední cestě s kolegou do Německa jsme probírali situaci v ČR ohledně trhů ojetých aut a dospěli jsme k zajímavému názoru…Pokud s námi budete souhlasit dejte like na našem facebooku. Děkujeme.

Český trh s ojetými auty je naprosto zničený trh. Ano podle nás je to tak. Není to jen ze strany nepoctivých bazarů…

Český zákazník chce snést modré z nebe, žádá auto do 100 tisíc Kč a se 100 tisíci kilometry. Ptám se, proč zrovna 100 tis.km? V čem je tato hranice tak magická? Proč bych měl na tachometru hledat 100 tisíc kilometrů? Možná, že toto pravidlo platilo u starých škodovek např.„stodvacítek“, tam bych tomu rozuměl, ale u dnešních moderních aut?

V Evropě 100 tisíc kilometrů je „zajeté“ ojeté auto

Na západ od našich hranic najdete jen málo aut se 100 tisíci kilometry a pokud ano, tak za jiné ceny, než na jaké jsme zvyklí v ČR. Druhá věc je, zda-li zmíněných 100 tisíc není 250 tisíc kilometrů.

Auta mezi 150 až 200 Tis. kilometry jsou naprostým standardem zahraniční nabídky a jsou již v přijatelné cenové hladině, ale hlavně v dobrém technickém i optickém stavu.

Holanďané i Němci jsou na takový nájezd právem hrdí a neřeší stav na budíku,ale stav auta!

Dokud nemá auto na tachometru 300 Tisíc km, tak nájezd na západ od hranic nikdo neřeší. Proč taky? Mají kvalitní cesty, servis, paliva. Auta jsou v naprostém pořádku, pokud dostávají péči, jakou mají dostávat. A to je to, oč tady jde…Proč si například nechávat lustrovat auto od nějaké firmy v ČR napojené na online za 500 nebo až 5000 Kč?

Věřte nám, že jsme viděli spoustu technicky zničených aut se stavem tachometru kolem 120 tisíc km a byly původem jak z ČR, tak z Evropy. Nicméně jsme viděli a zažili spoustu krásných aut v dobrém technickém stavu se stavem tachometru daleko nad 200 tisíc.km. Nutno říct, že takové auta jsme viděli jen v zahraničí.

Závěr

Nevěřte slepě různým firmám nabízející „lustraci“ auta a nezajímejte se v prvé řadě o kilometry, ale řiďte se skutečným stavem auta. Uvedu jeden případ z minulosti.

Jeden můj známý, který je konkurentem, přesto spolu dobře vycházíme, dovezl na prodej auto z Itálie. Krásný VW Passat variant 1,9 TDI, automat, r.v. 2007. Najeto poctívých 179 tis.km. Vůz pocházel z protiúčtu VW dealera v Turínu, takže věřte, že si auto sami dobře „proklepli“, než jej dali na protiúčet za nového Tuarega v ceně přes 50 tis. Euro.

Připomínám situaci: dle diagnostiky vše OK, servisní kniha OK, stav auta perfektní.

Přesto byl nový majitel podezřele opatrný, k smrti vystrašený, aby hlavně někomu nenaběhl, když to nekupuje v českých velkých autobazarech, že ano. Jen tam koupíte „zázraky“.

Tak se stalo a nechal si vůz ověřit v ČR. Co mu bylo dodáno za cca 1000 Kč?

Krásná bílá A4 s certifikátem, kde bylo napsáno:

  • Značka auta souhlasila
  • Typ auta souhlasil
  • Rok výroby souhlasil
  • Vin souhlasil
  • Nesouhlasila karoserie: variant vs. sedan a motor byl dle firmy v ČR 1,6 benzín, kilometry nešly dohledat! Umím si představit lepší zábavu za 1000 Kč, než mít 1 bezcennou A4.l

Asi chyba v softwaru… Snaha o reklamaci, byla marná.

Mohlo by vás zajímat